Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Lördag

Publicerad 2011-03-19 23:18:46 i I mitt huvud just nu.

Grejen är att jag egentligen inte har något emot att vara hemma själv en lördag.
Men jag har ganska tråkigt.
Har liksom plöjt igenom allt som kan tänkas vara kul.
Först kollade jag på en dokumentär om Tourettes syndrom, sov en sväng, sen satt jag och googlade diverse tvångssyndrom och läste om kackerlackor tills jag blev äcklad.
Efter det kollade jag på lägenheter, både hyres och köpes och drömde mig bort till större ytor där inte alla rum är i samma rum.
Sen fick jag en snilleblixt och skrev klart min praktikreflektion eller vad man ska kalla det och nu sitter jag här och bloggar och dricker rödvin. Känner mig vuxen, eller nej.

Har kanske lust att städa, röja. Men det är kanske lite sent för att sätta igång med det nu.
Jag känner mig lite som en poet. Rödvin och hög musik. Och skapar.
Inte för att jag varit poet eller så, men som jag tror att de känner sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela