Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Det som måste

Publicerad 2011-06-04 14:38:27 i I mitt huvud just nu.

Undrar om jag hinner dricka kaffe. I brist på annat så har jag gått och blivit smått beroende av kaffe. Jag får huvudvärk när jag inte får i mig det. Sjukt hur snabbt det kan gå bara för att man råkar överkonsumera kaffe några dagar i streck.
När jag jobbade i London hände samma sak. För där kunde jag drick hur mycket gott kaffe jag ville helt gratis och då är det klart att man dricker det.

Och i Usa så ägnade vi rasterna i skolan att gå till Starbucks (om man nu kan kalla det de säljer där för kaffe). Hur som helst så brukar jag sluta dricka kaffe helt och hållet när jag märker att jag inte vill vara utan det. Jag vill liksom inte att kaffet ska bestämma att jag ska dricka det. Jag vill att jag ska bestämma att jag är sugen på en kopp.

Men nu sitter jag här och tänker banne mig göra mig en kopff ändå, även om det är koffeinet som bestämmer.
Att sluta med socker är 1-0 till Petra. Jag kan låta kaffet vinna den här halvleken.

Kommentarer

Postat av: Nellie

Publicerad 2011-06-05 17:50:53

Hejhej! :) fin blogg, var gärna med i min tävling på bloggen, kramar :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela