Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Smärre breakdown

Publicerad 2011-07-01 14:50:06 i Sommar

Igår var jag på ett himla humör. Jag hade så tråkigt på kvällen att det inte var klokt. Jag tyckte så synd om mig själv att jag hade så tråkigt också. Men istället för att liksom skapa mig något att göra (som att gå och handla eller ringa en kompis) så satt jag bara som ett mähä i soffan och tyckte synd om mig själv.

Idag när jag vaknade var det dock andra bullar. Jag hade bestämt redan igårkväll att jag skulle få ta exakt hur lång sovmorgon jag ville eftersom att jag 1. var trött och 2. det skulle inte vara sol så jag skulle inte gå miste om soltimmar.

När jag väl gick upp, runt 10.30 var jag pigg och harmonisk. Jag gjorde mig långsamt iordning och begav mig sedan ut till Coop en bit bort så att jag fick lite träning under tiden. Smart drag. Tyvärr var det inte alls så långt när jag cyklade som det var när jag gick dit en gång. Men ändå. 5 km t/r.

Idag är det ju också som bekant 1:a juli. Så himla härligt att juli äntligen har kommit men samtidigt så himla skrämmande att juni tog slut så snabbt!
Nu i juli går jag in på fas 2 i min "gå ner i vikt-långsamt"-grej. Nu ska jag försöka att dra ner på ljus pasta och kolhydrater överhuvudtaget. Jag ska inte låta bli helt, men jag ska äta mindre av det.



Och äta mer mellanmål. Frukt och keso. Mmm :)
Jag har 1,5 kg kvar tills jag är nere där jag vill vara. Och då har jag totalt gått ner 5 kg. Det är bra.
Jag vet att vissa av er tycker att det jag håller på med är larvigt, men jag mår bara bättre av det. Så jag tycker inte att jag är larvig. Och nu har jag knappt något sockersug alls längre. Jätteskönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela