Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Sms-konversation

Publicerad 2011-01-13 13:44:48 i Kompis

P = Petra, H = Helis, AB = Annbritt

H: Hur gör vi med biljetterna?
P: Hej! Jag vaknade nu. Kan du fredagen den 29e april?
H: Oj vad sent:) Kul igår? Yes 29e kan jag. Kan britt?
P (till AB): Kan du gå på Håkan den 29e april i Stockholm?
P (till H): Jag inväntar svar. Om hon kan så köper jag :)
H: Oki. Hon svarade aldrig på migg mess igår om det.
H: Skönt att du inte behöver jobba då! Britt får ta å svara snart annars kan biljetterna ta slut.
P: Jag vet! Fett seg!
H: Segbritt :-D
AB: Vilken tid? men ja! Va roligt! Helle prata om flera olika datum men fre funkar för mig så länge jag hinner efter jobbet :) Göttans!
P: Då köper jag biljetterna nu, så gör vi upp om det ekonomiska sen? Konserten börjar klockan 19.30 så du borde hinna :)
AB: Blir bra! Vart är konserten?
P: Cirkus :) Och jag köper ståplats.

Jag börjar boka biljetter.


Ab ringer: Ståplats? Kan vi inte bli vuxna och sitta?
Jag som redan börjat boka: Jaha? Okej men jag hör med Helis, och om det ör okej så bokar jag sittplats. Annars blir det stå.
Ab: Okej, men den 29e april? Då är det ju kvalborg.
P: Men kom igen! Du kan fira riktiga valborg istället. Nu bokar jag.
Ab: Okej.
Samtalet avslutas.

Sms P till H: Ab vill ha sittplats.
H: Nej. Det går jag icke med på.
P: Okej. Inte ens första raden?
H: Nej.
P till AB: H vägrar sitta. Ska jag köpa stå?
AB: Jaja! fjortis. Mina stackars ben.
P till AB: haha ha bekväma skor, vi ska se håkan :)
AB: Yes! Bra styrt chomp
P till H: Mission accomplished.
H: Haha bra kompis! Men vad är grejen med sittplats? Det går fetbort ju.


Hur svårt kan det vara??? Haha.

Slutsats: Håkan Hellström, Cirkus 29/4-11. Vi kommer :)

Kommentarer

Postat av: frida.

Publicerad 2011-01-13 18:27:25

Vi fick ju nu skynda oss att boka då du helt sonika skulle gå i sthlm. Ville ju inte riskera att de där fåtalet biljetter skulle ta slut heller :D

Postat av: Bästis

Publicerad 2011-01-13 18:35:17

Du e bäst helt enkelt!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela