Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Flygande hästar

Publicerad 2011-01-17 07:16:16 i I mitt huvud just nu.

De senaste veckorna (vet inte hur länge) har jag varit stressad. Arbetet som skulle skrivas och vetskapen om att den kommande kursen kommer vara en sån där galet-mycket-i-skolan-kurs samtidigt som jag tagit på mig mer på jobbet (JC) och liksom fått rucka på mitt schema för att hinna med allt. Nästan haft ångest när jag bläddrat i min almenacka eftersom att det står något på vaaarje dag.

Men igår så bestämde jag mig. Först gjorde jag upp ett reseschema, det vill säga planerade in allt kul som jag vet att jag kommer att göra (och fyllde alltså i även helgerna i almenackan). Sen tod jag det stora steget att jag öppnade ett excellark. I det fyllde jag i dag för dag fram till 1:a maj vad jag har inplanerat.

I efterhand kan jag konstatera att jag kommer att ha fem hektiska veckor framför mig (men med en viss belöning) men sen ser jag ett ljus. Det tunnas ut lite och sedan kommer praktiken på två veckor som lugnar mig.

Så efter att jag gjort detta och kollat på MiM som var tråkigt igår så kände jag liksom att jag var lite lättare. Inget orosmoln som hängde över mig. Det var skönt att få det så överskådligt på något vis.

De senaste veckorna har tankar som "kommer jag försova mig?" "undrar hur det gick med M's telefonsamtal" "låste jag dörren på jobbet innan jag gick" och "undrar om Leffe gillar det vi skrivit eller om vi måste komplettera" snurrat runt i mitt huvud precis när jag lagt det på kudden. Detta har hållit mig vaken och gjort det svårt för mig att somna. Men igår, då var det enda jag såg flygande hästar och jag somnade relativt snabbt.

Så ett tips från mig till er är att skriva ner allt som känns oöverskådligt så att du kan se vad som väntar (glöm inte det roliga). För mig känns det mycket bättre nu. Alla kanske inte vill ha en helhetssyn, men ah vad skönt jag har sovit i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela