Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Nytt

Publicerad 2011-12-04 00:02:48 i Från mobilen

Det finns en hel del saker som jag måste vänja mig vid här i vår nya lägenhet.
Det första är att stänga av kontakter, dra ut sladden som tillhör datorn när den inte laddar och sånt.
Det andra är att jag måste vänja mig vid alla nya ljud. Andra natten vi sov här så var det som bekant storm ute = visslande fönster. Sen behövde elementen luftas, det lät som att någon stod och vattnade i ett hörn eller möjligen kissade. När det var åtgärdat så tänkte jag att nu är det bara mysiga lägenhetsknäppningar som alltid förekommer vid trägolv kvar.

Tror ni inte att jag höll på att tuppa av i morse klockan 04.15 när jag hörde en stor duns i hallen? Jo då. Dunsen var så hög att jag vaknade nämligen. Efter att ha funderat på om Tjoffsan var i farten (de sa på Sydnytt igår att det är extra mycket råttor i Malmö nu på grund av det varma vädret). Eller kanske var där någon i hallen? Klockan var nu 04.16 och jag bestämde mig för att väcka Patrik. Medan jag skakar liv i den sovande stocken som inte skulle höra om en elefant gick förbi så insåg jag var det var jag hört.
Tidningen.
Vi har ett brevinkast nu ju.
Det var till och med jag som adressändrade så jag borde vetat att idag var första tidningsdagen.
Jag tvingade iaf upp Patrik för att dubbelkolla, och mycket riktigt så var det tidningen!

Inatt hoppas jag på ostörd sömn och att jag fattar att det är tidningen som dimper ner vid fyrasnåret.

Nighty!

Kommentarer

Postat av: Bästis

Publicerad 2011-12-04 18:07:00

Lägg något mjukt under brevinkastet, typ en matta eller filt, så slipper du vakna å bli rädd. Jag e smart :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela