Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Forts. städdag

Publicerad 2011-08-12 14:47:51 i I mitt huvud just nu.

Sedan senast har jag dammsugit, tvättat mattorna, filten och halsdukarna jag skrev om. Allt luktar nytvättat nu!
När jag skulle laga lunch så stötte jag på det här i vår kyl:


Jag gissar att det är en citron från början av sommaren. Vad tror ni?

Till lunch blev det alltså ingenting med smak av citrus, utan en spansk omelett. Eller typ?

Den blev välidgt stor, och JA, jag åt upp hela. Mums!

Sen var det dags att dra till Coop och handla. De har extrapris på Lambi-toapapper just nu så jag köpte resten av vad de hade kvar.



Nu sitter jag med mina potatis-och västerbottenostmuffins i ugnen. Tänkte att jag skulle bidra med något ätbart som fler än jag och P2 kan äta av imorn!



När dessa rackare är klara så ska jag in till stan och fika med Natel! Höra allt om hennes nya jobb och vad de får göra och sånt! Kuul att träffa en kompis :)

Lägenheten är nu ren och fin och som svar på Lojsans kommentar på det förra inlägget så rensar jag min garderob sådana här dagar. Storstädardagar. Och då inser jag att vissa kläder som är nya är felköp och jag kommer aldrig att använda dem och därför inte sakna dem. Eller så är det kläder som jag senast trodde att jag ville ha kvar men som jag inte använt sedan dess.

En annan "tragisk" grej hände i veckan. Jag stod och tänkte att åååh jag borde ha ett par svarta tygskor för sånna här regniga dagar.  Så öppnade jag min skogarderob bara för att bevisa för mig själv att jag inte har några sånna skor.. Men det hade jag. Haha.

Kommentarer

Postat av: Lojsan

Publicerad 2011-08-12 23:08:11

men hallå? där kanske är saker som jag skulle kunna tänka mig =) hih. vänta o släng till måndag =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela