Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Halv åtta hos Loa

Publicerad 2011-04-17 17:36:01 i Kompis

Igår begav vi oss till landet för att äta hos Loa som bjöd på "Halv åtta".



Till förrätt åt vi en mycket smarrig jordärtskockssoppa med bacon. Jag får inte skriva här vad jag tyckte om maten eftersom att det kan förstöra mina egna chanser till vinst.

Till varmrätt var det vildsvinsstek med mandelpotatispuré och en äppelsås (typ). Jag tycker det är häftigt med så mycket vilt kött nu för tiden. Jag hade aldrig ätit vildsvin förut och nu har jag ätit det två gånger på två veckor.

Efterrätten var en panacotta med vanilj och äpple. Mmmm :)

Jättetrevlig kväll och mina fina vänner är så söta. Maggan ska bli sakletare på heltid kom vi fram till!



När vi sen skulle åka hem så fick vi skjuts till tåget, men missade det med en halv minuts marginal. Vissa skyller på att det var mitt fel eftersom jag var tvungen att kissa innan vi åkte. Men jag tycker det var tågvärdens fel eftersom han såg oss men valde att låta oss få vänta en TIMME till nästa tåg eftersom vi inte köpt biljett än.



Så vi tog en promenad i Ängelholm och jag kände mig inte helt ok när jag såg fyra svartklädda barn/ungdomar smita in i ett nedbränt hus med sprayflaskor. Jag tänkte att de var som de i "Beck - spår i mörker" när de lever i en låtsasvärld och dödar varandra för att komma vidare till nästa level.

Hur som helst så kom vi hem tillslut och sammanfattningen av kvällen visar att det himla trevliga hemma hos Mags och Loa väger över tågmissen BIG TIME!!!

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-04-18 15:42:00

vad mysigt med halv åtta hos mig middag :)

Postat av: frida.

Publicerad 2011-04-18 16:01:22

haha ja och därför det är okej att skratta :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-18 16:43:57

du får så klart också en runda runt i skåne med oss!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela