Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Uppsala

Publicerad 2010-06-05 18:01:11 i På resande fot

Vilken helg hurrni!
Igår blev jag och Helis upplockade vid shell-busshållplatsen och åkte med familjen Teglund till Uppsala. Väl där var det lite stressigt och vi fick skynda bort till skolan. Annbritt blev fotograferad och sedan var det avslutningsceremoni, det var riktigt underhållande och han som höll hederstalet är min framtida inspiration om/när jag ska hålla tal.
Sen blev det snittar och bubbel och det var mycket trevligt, tyvärr bestämde sig solen för att ta en paus just när vi var ute men det var helt okej.



Efter lite mingel åkte vi hem till Ab's 18 kvadrat och hade presentutdelning. Av mig och Helis fick hon en biljett till Håkan-konserten i november och en berlock till hennes armband. Hon sa att hon blev glad och det tror jag på.
Av hennes bror fick hon en upplevelsebox för kropp och själ och av parenteserna fick hon resegrejer. Mycket fina presenter!

Sen var det bara att svida om från dagsklädsel till kvällsklädsel. Jag hade lite panik eftersom att mitt hår inte ville som jag ville, men det löste sig. Iallafall fick vi skynda oss lite ner till stan och Norrlands nation där tillställningen skulle hållas.



Maten var god! Men det var lite missar med serveringen, som tur var drabbades inte jag.



När middagen var slut fick man gå ut och ta lite luft för att sedan komma tillbaka och kolla på spexet som T5'orna ordnat. Jag och Helis kom på följade passande citat: "Jag klappar inte åt sånt som jag inte ser".
Planeringen var med andra ord mycket dålig. Alla sjukisar fick sitta, men alla andra fick stå = alla vi som inte är 2 meter + inte såg ett skit vilket resulterade i att vi tyckte att spexet var värdelöst.



Som tur var så blev det dans sen och då släppte vi de sura minerna. Det var asbra musik och jag var så svettig att jag till och med var svettig i pannan, och det gjorde mig glad! Det var tropisk värme över det hela och alla var jättevarma.



Stället stängde klockan 02.00 och då drog vi på efterfest hemma hos en i AB's "klass". På balkongen var det Sune-battel of the year och oj oj oj vad vi skrattade.
Extra kul är att en kille från Småland var med i battlet. En gång sa han att hans brossa (på småländska) bodde där i lägenheten. Helis tolkning: Är det din bostadsrätts lägenhet?
Nästa gång sa han att hans bror bor (på småländska) i lägenheten längst bort. Helis tolkning: Din bostad bor längst bort?

Vi kom hem vid halv fyra ungefär och somnade på bums.


Idag har vi firat Ab's bror Danne som fyllde år. Vi åt tårta och solade i parken.



Det var ett ganska kort firande och sen stack vi hem till Stockholm igen. Jag fick sitta på extrasätet allra längst bak i bilen!

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2010-06-06 01:05:42

hahaha, jag älskar att du fick sitta allra längst bak, själv. haha. som en liten hund eller ett litet kiddo!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela