Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Jobb och slit

Publicerad 2010-07-08 21:23:04 i Jobb jobb

Idag har jag jobbat mellan 10-17 ungefär. Jag och Maria har varit ute på riktiga äventyr!
Som ni kanske vet så hade jag en heldag av storstäd för ett tag sen på jobbet, idag var det dags att köra iväg med skiten till tippen.

Det första hindret vi stötte på var att det var mycket mer skräp än vi först trott och fick förlänga hyrbilen till 16.00. Detta berodde kanske lite på att det var väldans svårt att få tag på en parkeringsplats i närheten av Gustav Adolfs Torg. Iallafall så lastade vi bilen som galningar och tillslut var det slut på skräp och 5 kubikmeter fyllda. Då var det dags att bege sig till tippen!
Efter lite felkörning så hittade vi fram och fick använda oss av vår charm för att slippa betala 400 spänn för företagsgrejer.
Vi pangade massa porslin och sen fick vi sätta plattan i mattan och skynda oss för att hinna lämna tillbaka bilen, men innnan dess var vi tvugna att tanka bilen..
Att tanka skåpbil är inte lätt alla gånger. Vi letade och letade efter tanklocket men gav upp och åkte tillbaka och frågade killen på biluthyrningen var locket satt.
Så bort och tanka. Jag som lite skrytsamt sagt att jag är bra på att tanka skulle visa M hur man gjorde. Och spiller disel på hela min fot och hand. Haha men tankat blev det och bilen lämnades tillbaka i tid, bara det att när vi kom tillbaka berättar killen att vi inte hade behövt tanka. Suck. Hade han inte kunna säga det när vi var inne och frågade var tanklocket satt?

Vi kom iallafall tillbaka till jobbet ca 16.45 och då satt jag i repan i den sista kvarten och ja, jag har verkligen bänt kalorier idag kan man säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela