Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Vräkstäd

Publicerad 2010-01-20 21:34:56 i Tänkvärt

Jag har städat i klädkammaren. Det började med att jag blev tjurig och ville vara för mig själv. Satt på golvet och glodde in i "städskåpet" och insåg hur stökigt det var. Så jag vek alla lakan, kom på mig själv och rensade ut de som vi inte använder. Gjorde samma sak med mina fyra lådor kläder och sedan fortsatte jag med garderoben. Nu har jag två fulla ikeakassar i papper som jag ska skänka bort till bättre behövande.

När jag ändå höll på så rensade jag bland skorna och halsdukarna med. Hittade kläder/skor/vantar jag helt och hållet glömt bort. Så går det när man inte når upp till sina kläder = imorgon eller på fredag är det jag som åker till IKEA. Har hittat en byrå som får plats inne i garderoben = tar ingen plats i lägenheten.

Så nu sitter jag här och funderar på var man kan skänka kläder i Malmö? I Stockholm gjorde jag det ca en gång per halvår (då jag fick ett sånt här psykryck) och det var enkelt eftersom jag visste var man skulle dumpa det, nämligen på tippen i en UFF-container. Jag får ta reda på var det finns en tipp till att börja med.

Steg ett: fråga Patrik.
Svar: Konstig väg att cykla dit. Han kan inte förklara var det ligger. Det ligger långt ut bland inga bostäder.

Steg två: googla.

Steg tre: Be att få låna familjen Åkessons bil.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-20 21:43:17

tror du kan cykla och lämna in det på second hand-affärer vissa dagar i veckan:)

Postat av: frida

Publicerad 2010-01-20 22:35:33

men ska du skänka massa kläder när du köper en byrå?

Postat av: lojsan

Publicerad 2010-01-21 08:31:24

haha älskar fridas kommentar! du är duktig petra!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela