Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helgen som är helig?

Publicerad 2010-01-23 15:31:43 i Tänkvärt

Det är så skönt att ha helg en gång i veckan tycker jag. Jag kommer ihåg när jag kom hem från USA och mitt enda krav på jobbet som jag sökte var att det var ett månadg-fredag-jobb utan kvällar och helger. Den principen kommer jag att stå fast vid resten av mitt arbetande liv hoppas jag. För man förtjänar banne mig att vara ledig på helgen!

Igår var det tentafest och mycket annat som skulle firas. Vi började hemma hos Joesfine i Nydala. Hon bor i en trea, så det var en stoooor lägenhet, inget vi studenter är vana vid ;)
Vi spelade lite drickaspel och satt och snackade och hade allmänt trevligt.

     

Utgång blev det givetvis och vi hamnade på Babel, jag hade aldrig varit där så det var kul att testa något nytt! Tyvärr var musiken lite väl dunka-dunka-dunk och teknotrams, men stället var schysst. Frida som varit lite depp var väldigt pepp och ja man kan väl säga att hon avancerar - utan att säga för mycket.

Kom hem någon gång runt 3-3.15 och det var riktigt härligt att lägga sig utan att rummet snurrade. Jag ska nog hålla på den traditionen att bli lagom berusad istället för full.

Idag har jag trots avsaknad av bakfylla sovit och sovit och sovit mest hela dagen. Strax ska vi iväg på kalas och äta utlovad smörgåstårta. Mmmm :)

Ikväll ska jag sitta hemma och kanske kolla på någon film och sen ta ett bad (i min fantasi, för vi har inget badkar). Kanske läsa lite i min bok och ja, bara ha lite egentid. Patrik ska på bio med sin kompis. De ska se Avatar, men inte i 3D. Märkligt tycker jag och Patrik. Men det var J som bokade, för han ville inte ha extra glasögon på sina glasögon... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela