Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Grannsämjan?

Publicerad 2010-01-22 10:29:24 i Tänkvärt

Alltså ibland tror jag att han slår henne där inne. Efter läggdags nästan varannan kväll kan man höra: duns, duns, duns, braaak och massa, massa skrik från grannen.
Igår (och tidigare i veckan) har det eskalerat till att de skriker så högt att man kan höra vad de säger mer än att de säger något.
Igår hörde man mansröst: BASTA! (jag tror att det betyder sluta på spanska, men är inte helt 100)
Kvinnoröst: Meeen sluta, det gör OOOOOOOOOOOOOOOOnt!
Duns, duns, duns, braaaaaak.
Kvinnoröst: neeej, neeeej, neeeej.
Hårt ständ dörr av något slag så att hela vår vägg skakar.
Mansröst: mummel, mummel.
Kvinnoröst: Snyft, snyft.
Sen blir det lugnt i kanske 10 minuter och sedan börjar duns, duns, brak igen.

Jag kan omöjligt somna tills jag hör att han lugnat ner sig och hon slutat skrika.
Igår gick det så långt att jag övervägde att ringa till polisen/securitas (eller vilket vaktbolag det nu är som patrullerar i huset) men bestämde mig för att nej. Inte idag.
Jag vet inte ens vem grannen är liksom.
Tänkte banka i väggen också så att de skulle förstå att andra kunde höra dem (och stoppa bråket) men kom då att tänka att det kanske var det som var meningen, de kanske vill att nån annan ska lägga sig i. Då kanske de samarbetande kommer och plingar på med kniv och dödar mig?

Somnade iallafall tillslut och nu verkar det som att lugnet lagt sig där inne. 

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2010-01-22 11:08:58

kanske kan få låna din grammatik hjärna? ;O

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela