Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mina bästa vänner (lucka 7)

Publicerad 2010-12-07 20:25:13 i Petras Julkalender 2010

När jag var ungefär 6 år så började jag i en breddgrupp i Sofiaflickorna. Där träffade jag Sofia (Fisen) - en tjej som tyckte att jag var ascool eftersom att mitt näsblod på gympadräkten såg ut som en silhuett av Michael Jackson. Vi blev kompisar och så fortsatte det att vara så. I sjuan började vi i samma klass och gjorde allt möjligt bus man kan göra i den åldern. Och sen alltid har hon varit en av mina bästa vänner!




När jag började lilla ettan var jag ganska häftig och höll mig mest till de kompisarna jag redan kände. Men så blev jag bjuden på kalas hem till en tjej som hade alla barbiedockor med tillbehör som man bara kunde drömma om - Helena (Helis).
Vi blev lite äldre, ungefär 9 år och gick i trean. Då började vi nog bli kompisar på allvar. Sen har vi blivit bättre och bättre vänner ju längre tid som gått, och nu går det oftast inte en dag utan att vi pratar med varandra. Ja förutom när nån av oss är utomlands. Och hon är en mycket bra bästa kompis, men tyvärr ville hon inte flytta med mig till Malmö :(
Däremot har hon bott med mig i London så det får jag kanske vara nöjd med :)
Vi har gjort massor av saker ihop, varit på kollo och fastnat i vassen och inte orkat paddla kanot ända fram till målet, gått vilse i skogen när vi orienterat och sen när vi blev lite äldre, gjort bort oss på krogen och varit ute i Europa och härjat!


(Ja jag älskar den här bilden, det är därför jag alltid tar den)

När jag sedan började stora ettan (gymnasiet) så träffade jag Annbritt (AB). Vi blev vänner snabbt och åkte tillsammans med Helis utomlands tillsammans efter att bara ha känt varandra i ungefär ett år (om jag räknar rätt). Hon är också en jättesnäll kompis som jag verkligen inte vill vara utan! Vi har också gjort massor av busiga saker tillsammans :)
AB är också den kompisen som gärna kommer och hälsar på. Det gillar jag. I Usa, först av kompisarna i Malmö och ja, sånna saker som värmer i själen.




Det ska bli kul att träffa er alla i jul :) Jag har köpt fina juklappar, eller jag ska. Just nu har jag bara hunnit handla Annbritts, eller inte handla, men jag vet vad jag ska köpa. ;)

Kommentarer

Postat av: frajd.

Publicerad 2010-12-07 22:28:16

Jag gillar att det ser ut som att Helis har en liten såndär mick som dansare har som sjunger. haha!

Postat av: Bästis

Publicerad 2010-12-08 19:08:47

Som jag har väntat!!! Åh blev glad i själen nu, men alltså den där bilden, gud hjälp. Men den lär ju förfölja mig hela livet så det e väl bara att bita ihop och vänja sig. haha det ser ju faktiskt ut som jag bär mick eller så ser det ut som jag är en v.i.p som bär ett sånt där headset till le mobil.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela