Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Västerbotten

Publicerad 2010-08-13 22:54:25 i Gott-gotti-gott-gott

Ikväll har jag ägnat mig åt att fixa lite käk. Imorgon ska vi nämligen på kräftskiva. Och ingen kräftis utan västerbottenostpaj enligt mig. Mamma gör sån himla god och när jag provade göra en egen förra året så tyckte jag personligen att det blev en succé. Så i år har jag gjort den igen.



Jag har även testat en ny slags västerbottenostbulle, inte en susning om hur den kommer att smaka, men jag förväntar mig att den är svingod!
Dessvärre gjorde jag exakt 16 stycken (vi blir 8 imorgon) så jag kan inte smaka av hur det blev heller.

Annars har jag som ni vet varit i Vinslöv/Kristianstad/Hässleholm och hängt och firat Lojsan idag. Mötte upp Patrik + päron för after work på Södebloms och sen har jag hängt en timme i kolonin med P2's morfar + fru för att fixa lite ost. På köpet fick jag dessutom massa hemodlade vindruvor som jag sitter och smaskar på.

Efter att jag kommit hem kom pojkarna hit (P2 och Jonas) och jag var och handlade och på något mystiskt sätt så missade jag en av baguetterna som jag handlat...
Iaf så har jag bakat. De sitter och kollar på Jack Sparrow 2, och jag sitter och kollar på Jack Sparrow jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela