Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Skåning

Publicerad 2010-08-23 07:06:43 i Jobb jobb

Jag har glömt att berätta om att jag på något vis håller på att konvertera till skåning. Det är inget man märker med blotta ögat och det är inget jag gör med flit.
Så för att visa detta kan jag berätta om en händelse.

I tisdags när jag kom till jobbet var det ny portkod och jag kunde inte komma in.
Dessvärre hade jag inget direktnummer till någon annan, så jag ställde mig och väntade på att någon skulle komma/gå ut.
Efter några minuter kommer A.

A: Hej! De har bytat kod.
Jag: Va?? Har de bytat kod??
A: Ja.

Sen när i hela fridens namn säger jag "bytat"????
Det är som att säga gedde istället för gav.
Min enda förklaring är att jag drogs med av situationen. För jag reagerade på det när det kom ut ur munnen på mig. Och sen fnissade jag åt det hela dagen.

Kommentarer

Postat av: snart frtizl igen.

Publicerad 2010-08-23 13:08:53

Ja, det där är INTE okej! haha

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela