Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Nyinflyttade och helt slut

Publicerad 2009-09-02 21:40:36 i I mitt huvud just nu.

Ja nu har vi alltså flyttat in. Egentligen gjorde vi det igår, men igår var det så rörigt i huvudet på mig att jag knappt märkte det.
Patrik, hans far, bror och morfar fixade flytten medan jag var i skolan och när jag sedan kom hem skulle vi iväg igen och jaa, det enda jag egentligen hann märka var att jag tyckte att det var smutsigt.

Så efter skolan idag cyklade jag hem och gick lös med Ajax-sprayen. Lite renare blev det och lite bättre känns det. Men det är fortfarande massor kvar att göra. Nu har jag äntligen fått upp kläderna och slipper rota i resväska men det känns ändå inte riktigt som att vi flyttat in än. Men det har vi.



Ni får ett smakprov, men inget mer... kanske en till föresten som visar lite kaos.

Hur mycket man än packar upp så finns det fortfarande mer att fortsätta med.
Riktigt kul om man hade haft någon plats att ställa sakerna på.
Imorgon måste det mesta vara uppackat för då eller på fredag blir det ikea och inhandling av soffa, soffbord och annat smått och gott.

Skolan har rullat igång och det är fasktiskt riktigt kul! Vissa saker tycker jag dock är FÖR basic. Som hur man skickar ett mail.. kom igen, det fattar man väl?!
Vi har blivit gruppindelade också och jag anser nog att jag hamnade i "left-over-gruppen" men det får funka. Det handlar bara om 10 veckor och det är viktigt att man kan klara sig själv, även om jag tycker att jag hittat två kompisar som är mycket snälla!
Hade egntligen tänkt att gå ut ikväll, men jag är verkligen heeelt slut nu, kanske blir det till helgen?

Nu ska jag och min sambo (wow, vuxenpoäng) snart ha filmkväll i vår lilla våning.
Och sen så måste vi nog sova. Skolan tar musten ur mig!

Satt nyss och beställde böcker från Adlibris och det blev inte så farligt dyrt. Kommer väl inom några dagar och då ska jag bli pluggis och läsa ALLT! Hahahaha så säger jag alltid och så slutar det med att jag inte gör det ändå.
Men lite pluggig har jag blivit ändå. Inspirerad av ny vän Louise och copycatat av Helis så har jag köpt ett pennskin. Tydligen hade Helis rätt. Man ska ha det.
Och man ska ha en bläckpenna med olika färger på bläcket också.

Jag har lärt mig att hitta till skolan på cykel också! Jag fick bara en vägledare (Patrik) första dagen och sen lämnade han mig till mitt eget öde. Det berodde nog på att jag började så tidigt och att han var ledig, men ändå.

Nej nu räcker det. Jag kan snabbt skriva att jag ska iväg på internat i några dagar med klassen mellan den 9-10 september. Lite som en kickoff tror jag. Det är fortfarande lite oklart men det ska nog gå bra ska ni se :)

Nu är det som sagt slut för idag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela