Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hua mig.

Publicerad 2009-10-16 09:55:49 i Tänkvärt

När man fortfarande ligger i sängen med persiennerna nerdragna kan man fantisera om att solen skiner där utanför. Det är först när man vinklar dem som man ser att det i själva verket regnar och bara är 4,5 grader ute.

Kanske ångrar man sig att man förstörde sin inre bild av solsken, kanske blir man nöjd och kryper ner under täcket igen.

Om det inte hade varit för att det är fredag! så skulle jag ha krupit ner igen. Nu blev det istället ett mellanting och jag sitter i sängen med täcket runt mig. Ska strax kliva upp, men först ska jag njuta en liten, liten stund till av att det inte gör något att jag ligger kvar en pyttestund eftersom att det regnar ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela