Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Borta? Eller hemma? Jag fattar inte.

Publicerad 2009-10-05 21:21:48 i I mitt huvud just nu.

Hemkommen från Stockholm. Igår alltså. Hem till Malmö. Det känns lite konstigt men det kändes som att komma hem. Kommer ihåg min hemska hemfärd från Californien där jag varit och hälsat på Noah, allt som kunde gå fel på hemresan gick typ fel, men när jag kom till DC och såg de tre "spjuten" som var Airforce Memorial så var det sin att komma hem och se Globen.

Igår kände jag lite av samma känsla när jag rullade in på Malmö central efter att ha åkt tåg i tusen år och såg stationshuset lysa i det mörka vädret. Samma känsla, att ha kommit hem efter en lång resa. Fast att jag rest från Stockholm som egentligen är mitt hem.

Aaa det är verkligen svårt att beskriva, men jag antar att det måste tyda på att jag trivs här hemma i Malmö också.

När jag sedan kom av tåget så stod min stiliga man där och väntade på mig! Och det var oväntat eftersom att vi bestämt att han inte skulle komma. Men åh så kul det var att se honom, nyklippt och fin i håret.

Föresten så hade jag sällskap med min vän från gympatiden Sara och hennes kille Leo, jag såg de på perrongen i Stockholm och eftersom att de bokat biljett utan sittplats så satte de sig vid mig och höll mig sällskap till Norrköping.  Mycket trevligt!

Iallafall så hade Patrik fixat lite med lägenheten och köpt ljuslyktor, bordstabletter och fixat klappeffekten på två lampor så det visade han och jag blev verkligen imponerad.
Och lagat goood mat som vi åt och så kollade vi på Playa del Sol.

Mysipys helt enkelt.

Jag, mamma och Adam bakade kanelbullar också innan jag åkte, för det var ju kanelbullens dag.

     

Kommentarer

Postat av: jonna

Publicerad 2009-10-07 12:26:16

Min fina familj!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela