Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helg!

Publicerad 2009-11-08 22:12:47 i Tänkvärt

Helgen som gått har varit lång och trevlig!
I fredags var jag ganska trött hela dagen och jag och P stannade bara hemma och åt en god middag och kollade på båda Johan Falk filmerna och på Idol. Jag tycker att det var helt rätt att Rabih åkte ut! Han har inte varit någon favorit hos mig.

På lördagen var jag uppe och tränade och kom hem igen vid 11 ungefär. Så duschade jag och gjorde mig halvt iordning och somnade en liten stund igen. Men det blev fart på mig när jag och P bestämde oss för att dra ut på stan!
Jag köpte mig ett väldans fint nagellack om jag får säga det själv och P passade på att köpa en fars-dag-present.
Sedan begav vi oss hem för ett snabbt ombyte och lite påbättring på make-upen för min del innan vi cyklade till familjen Åkessons casa där det bjöds på mat och efterrätt. I och med att jag varit så bakfull hela fredagen så bestämde jag att bara dricka vatten. Och tur var väl det, för då kunde jag köra oss till Nöjesteatern där vi klockan 19.30 satte oss för att se Svensson Svensson!
Väldigt underhållande och lite tragiskt slut på sitt sätt. Men ändå bra!
Sen skulle jag köra hem och pinsamt nog tar kroken (bak på bilen) i marken när jag kör över ett gupp. Usch usch.
Väl hemma igen så spelade vi lite spel. Det gick ganska bra för mig och E som var på lag! Vi vann en gång av tre, och jag kände mig ganska klok då det var ett allmänbildande spel vi spelade.

Vid halv ett ungefär kom vi hem till oss sen och bumsade i säng. När jag sedan vaknade i morse var jag så glad att klockan bara var 10 att jag bestämde mig för att blunda en ytterst liten stund till. Nästa gång var klockan halv tolv... så jag gick upp och gick egentligen inte upp. Satte i linserna och drog på mig ett par mjukisar. Kollade på sista delen av "Inlåst" och tyckte nog att det var ett bra slut. Man kan inte riktigt förvänta sig att alla ska bli helgon.
Efter det så såg jag på "Ullared" eftersom att P tyckte att jag skulle se det. Men det ska jag nog inte se igen eftersom att det inte var så himla bra.
När jag sett klart på all tv och fortfarande inte gått upp så bestämde jag mig för att baka muffins. Men när jag började baka kom jag på att jag tänkt ringa mamma och snackade med henne en stund. Sen så ringde Helis också och det var jag ju tvungen att ta!!! Jag fick en full redogörelse som Milano och muffinsen hann både stå i ugnen och sedan stå och svalna medan vi pratade.





När hon berättade att de sett Nattvarden och kollat på det där kända kapellet och hon verkligen var entasuastisk så spred sig en varm glädje i mig. Tänk att hon kan vara kulturell och uppskatta det!
Kanske låter elakt men det är inte illa menat, det är bara det att hon i vanliga fall skulle ha berättat så mycket mer om själva shoppingen eller stranden eller nattlivet. Men nu så var det det kulturella som tog upp mest del av samtalet.
Det gjorde mig glad. Vet egentligen inte varför.

Iallafall så blev det lite brådis när jag insåg att klockan var så pass mycket. Så jag hoppade in i duschen och sen värmde jag mig en stund under täcket innan jag klädde på mig.
Till middag åt vi korv med bröd och sedan cyklade vi (iallafall Patrik) i full fart hem till sin mor och far för att fira Fars Dag.

Medan alla boysen var utspridda på olika håll så passade Eva på att visa mig hennes nya spikmatta. Jag låg på den i 10 minuter och först gjorde det jätteont, sen blev det varmt och pulserande och tillsist (när jag gått av) såg det ut som att jag legat en heldag på stranden!

Efter all tårta och spikmatta var det Ensam Mamma Söker. Mer om det i nästa inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela