Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mustach och bröst, jobb vs jobb.

Publicerad 2009-05-11 11:07:27 i I mitt huvud just nu.

Ja så har vi kommit till våren. Jag har alltid sagt att de flesta tiggarna kommer fram på våren. De på tunnelbanan, med eller utan instrument. Lappar om barn som behöver opereras.
Nu har visserligen inget med det jag ska skriva om att göra med tiggeri. Men det är ändå ett slags rop på pengar.

Mayday (som jag är anställd av) kämpar för mustachkampen. Vi medarbetare är ombedda att odla mustach. Det är ett fint sätt att visa att man bryr sig, men jag som inte kan odla då?
Jag tycker att det är mycket fint att mitt företag engagerar sig i prostatacanser-kampen och skänker man pengar så är det ännu bättre för då kan forskningen gå framåt.

Alcatel-Lucent (där jag jobbar) samlar istället in BH'ar till kvinnor i U-länder.
Jag fick uppgiften idag att ställa en kartong här i repan där folk kan lägga sina BH'ar som de vill skänka. Kampanjen håller på till sista juni. Förhoppningsvis kommer vi att få en del BH'ar att skicka neråt i världen.

Man tänker ganska lätt efter när sånt här kommer på tal. Att fixa en mustach eller skänka bort en bh som man ändå inte använder är ju gratis. En liten gest som kan göra så mycket (fast jag fattar fortfarande inte hur mustachen kan hjälpa).
Man kommer lätt att tänka på det som står på McDonald's-bössorna: Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Igår när jag och Jonna var och shoppade så köpte vi varsin pin som var för att hjälpa hjärtsjuka barn.
Jag gillar pins, det är ett lätt sätt att hjälpa.



Vi köpte varsin röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela