Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Money money money must be funny

Publicerad 2009-03-24 09:13:38 i Tänkvärt

I Petras värld.
"Prisa gudarna! Här kommer skatteåterbäringen!"

Ja fy fasen hurrni! Jag får tillbaka pengar på skatten!!!! Och inte lite heller. Massa stålar ska jag inkassera vid midsommar!
Glädjande besked väntade mig igår när jag kom hem efter en skönt jobbig träning.
Deklarationen och lönespec. ÄNTLIGEN full lön!!!
Jag har ju varit sjuk / ledig nov-dec-jan så nu för första gången på tre månader får jag FULL lön. Aaa och då brassar vi på med mitt friskvårdsbidrag på 500 spänn (utan skatt?) och så hamnar vi på en saftig summa som utbetalas imorgon!
Som jag har längtat! Och som jag ska spara! Nu har jag ju i tre månaders fattigdom lärt mig att jag klarar mig på 4000 spänn mindre än jag trott, så då borde jag ju kunna spara 4... eller hur?!

Hihihihi. Imorgon ska jag inte slösa. Men på torsdag ska jag handla presenter :)
Det är vår nu så nu börjar alla fylla år i familjen. Utom jag och Adam, vi är sommarbarn :)


Jag ska sprida glädje och fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela