Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Smitt å smått

Publicerad 2009-06-11 13:24:10 i I mitt huvud just nu.

Har ätit lunch nu. Det var gott.

Det känns tråkigt att sommarfesten blev inställd även om det är bra för mig och min diet.

Jag hade liksom ställt in mig på att sluta vid fyra och dricka nåt glas vin och sen äta god grillad mat.

Nu får jag nöja mig med att gå hem klockan fem som valigt och äta ostfylld kyckling (iso).

Kanske inte helt dåligt det heller, men ändå.


Igår så handlade jag frukt på väg mellan gymmet och pendeln. Köpte nektariner för 23 kronor. Istället för 2 kronor tillbaka fick jag 4 körsbär. Det kallar jag bra deal ;)

På ica skulle man aldrig kunnat göra något sånt. Jag tycker att torghandel är ganska romantiskt, man får klämma och känna och det är ingen press, men man kan pressa priserna om man verkligen försöker.

Det gjorde inte jag, men när jag sa att mina 23 spänn var jämnt så fick jag ju 4 körsbär. Superduper. En win-win situiation.




Nu sitter jag på jobbet och det är väl sådär halvkul. Inte så mycket att göra. Hade en del i morse men det gick ganska snabbt.

Sen fick jag ju reda på att jag måste skicka in mina betyg och då spred sig en sorts panik i mig eftersom att hela min framtid hänger på om jag kommer in i skolan eller inte. Då är det inte kul att se att man inte ens har vanlig behörighet.


Så imorgon ska jag ta en kopia på mina slutbetyg och skicka in dom på stört så att de har dom på måndag morgon.

Aaaa ja det ska nog bli bra.


Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll. Förmodligen ska jag se Grey's. Sanna (hoppar in nu när B är i Istanbul) sa nämligen att hon och hennes kille sett ett dubbelavsnitt som kommer efter det som kallas "säsongsavslutning" i Sverige. Så jaaa jag ska verkligen försöka se det. Kanske inte idag, men antagligen i helgen.

På lördag har jag jippi-jaj-jaj-yo tvättstuga mellan 12-14, det var den enda tiden som fanns och jag måste ju tvätta innan semestern. Så det fick bli den tiden även om jag och Brittis bestämt att vi ska utforska Kungsholmen då. Vi får helt enkelt eftermiddagsutforska :)


Jag längtar väldigt mycket till nästa onsdag. Då börjar min 12 dagar långa semester. Det ska bli så skönt att komma ifrån allting och bara få vara med Patrik! Och att se Berlin! Det kommer att bli coolt.

Och givetvis längtar jag först och främst till midsommar då vi i vackra blommiga klänningar och med kransar runt våra huvuden kan dansa till gryningen.

Fast visserligen hoppas jag att Pata inte vill ha blommig klänning på sig. Det skulle kännas lite omanligt faktiskt.

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2009-06-11 13:33:30

Det dubbelavsnittet var förra veckans avsnitt och denna veckans. Så inget mer efter det dramatiska igår.....Jobbig clif-hanger....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela