Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Produktiva lördag.

Publicerad 2009-06-13 13:28:13 i I mitt huvud just nu.

Det var nog bra att jag stannade hemma och bara slappade framför tv'n igår.

Annars hade jag nog aldrig orkat med att göra så mycket idag!

Jag har redan hunnit dammsuga hela lägenheten och bakom spisen!! Det har jag varit livrädd för efter att sett Rent Hus, där det varit fullt med silvermaskar å sånt. Bakom min spis fanns det nästan inget alls. Och definitivt inga djur!

SÅ jag kunde andas ut och nu vet jag att det inte är någon fara nästa gång jag ska dammsuga där. Fast det lär ju inte bli förens i augusti när jag flyttstädar.


Tvättstuga har jag också, från 12-14. Så just nu är tvätten i törktumlarna och torkskåpen. Jag har alltid otur med tvättstugan, ofta är det så att en maskin inte fungerar och då får man trycka in handdukarna med vanliga tvätten. Det gillar jag inte, men så måste man göra eftersom att det bara är två timmars tvättid och allt måste bli rent!


Vid tio i tre ska jag möte AnnBritt i Gullmarsplan. Vi ska åka vidare till Kungsholmen för att utforska. Fast jag ska föreslå att vi åker till Rådhuset och sedan går därifrån och innåt. För jag har fått en känsla av att det kommer se ut lite som i USA.

Jag har varit där förr, men jag minns inte alls hur det var.


Mamma och Adam var här just och gav mig en flaska rabarbersaft som mamma har gjort.

Adam ska åka på kollo imorgon och blir borta en vecka. Tänk vad stor han börjar bli.. iiih.

Och på onsdag åker jag till Malmö :) Det ska verkligen bli superduper!


Pratade med Mags och vi har preliminärbokat den 18/6 för umgänge. Åh jag saknar ju min lilla maggie-di-moo!


Ikväll blir det någon slags spelkväll här som AB har ställt till. Vi + Jenny och kanske Johanna, jag ska sms'a henne snart eller ringa, ska spela spel.

Det kommer kännas märkligt att inte bjuda på snacks, men om jag gör det kanske jag tar av de, och då skiter sig allt slit!

Avsämning på måndag, mamma sa visserligen att jag såg mycket smal ut. Hihi.

Det återstår att se på vågen i övermorgon.


Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela