Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Om ni undrar

Publicerad 2009-06-08 12:02:21 i I mitt huvud just nu.

Jag är ledig från jobbet idag eftersom att det var röd dag i lördags... så ni vet.
Idag har jag ändock varit produktiv. Jag vaknade vid åtta och gick upp tjugo över, åt min ISO-frukost som bestod av två ägg, ett äpple och 50 g ost (10% fett).
Jag blev övermätt. Klädde på mig och packade väskan.
På väg till tväris så tog jag med mig min jättepåse med källsorteringsmaterial och dumpade skiten i diverse behållare.
Sen var det träning som stod på schemat.'
Faktum var att jag var lite skraj med tanke på att jag inte kom in senast när man skulle använda sig av fingeravtrycksläsaren. Men det gick bra!
Så jag tränade i ca 1 timme och 20 minuter och stod och boxades med hantlar i händerna, kände mig urfånig men det är de musklerna jag vill åt.


Nu sitter jag hemma med en rinnande näsa (de klipper gräset utanför) och väntar på att kycklingen jag ska äta till lunch ska tina. Kanske borde micra den, men jag är inte rikigt sugen än.


Den här veckan kommer bloggen handla mycket om vad jag äter, det är för att jag går på diet och peppar mig själv genom att göra andra uppmärksamma på hur jag äter.

Så om det inte är intressant läsning så är ni välkomna tillbaka om en vecka igen när livet återgår till det normala.

Ska träffa Brittis senare, vi ska antagligen promenera runt lite i stan, Hon ska till nån sjukgymnast och söka praktikplats så jag ska möta upp henne efter det.
Spännande att se hur Helis har klarat första dagen på jobbet sen. Ska ringa henne 17.00 då ligger hon garanterat och sover.

Var och röstade igår såklart också. Det gick över förväntan och jag klarade det utan att bli lurad. Bra!

Kommentarer

Postat av: jonna

Publicerad 2009-06-08 15:02:40

Nyttighets blogg mkt bra, kanske ska försöka mej på nå liknande... ska kommentera varje dag nu, tack för presenten!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela