Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hehe he he.

Publicerad 2009-06-02 15:22:01 i Fakta

Ja jag älskar listor, och nej jag har inte mycket att göra på jobbet.
Just den här listan hittade jag av en slump på: http://annaburman.blogspot.com när jag kollade igenom lite bloggar.
Jag känner inte henne men hon läser till studie- och yrkesvägledare i Malmö, precis som jag ska göra, så jag läser henne blogg ibland.

Lovar du att vara ärlig? Okej
Du heter: Petra Filippa Pires
Smeknamn: Peppo, Petris och Skilli (av Pata).
Låt som när du är ledsen sörjer till? Jag sörjer inte ofta, men Håkan kan man alltid lyssna på, oavsett vilket humör!
Beroende av: Sömn.
Vad behöver du mest just nu: Patrik!!!
Vad tror folk om dig? Jaa jag har ju fått höra att jag ger ett bra första intryck, men inte andra intryck..
Stämmer det? Nja... alltså när man väl har lärt känna mig så är jag en toppenperson med mycket smarta tankar och ett stort hjärta, det vet jag inte om man inser när man stöter på kax-Petra.
Vad får du oftast komplimanger för? Konstigt nog är mina naglar något som många uppskattar. De är långa neråt.
Vad säger du för att imponera på någon? Hej, jag är rik.
Hur imponerar man på dig? Om man är väldigt framgångsrik och världsvan blir jag lätt impad.
Brukar du skratta för dig själv? haha jaa alldeles för ofta. Händer att jag blir påkommen också, ofta på jobbet.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Ja det stämmer"
Var bor du? I min fina tvåa i Årstaberg, Stockholm
Trivs du där: Ja! Men jag längtar tills flytten ändå. Men jag trivs ypperligt!
Äger du några converse: Nej, men som Helis säger: Nästa år.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin
Vad har du för mobil: Lånad SonyEricson som jag inte ens vet modellnamnet på
Nästa mål i ditt liv: Flytta ner till Malmö, in med Patrik och faktiskt ta tag i livet och börja plugga :)
Hur svarar du i mobilen: Det beror på vem som ringer!
Vem ringde du senast? Sara
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Jag skickar över det till den vanliga mailen.
Antal timmar sömn inatt: 8 timmar
Sov du ensam: Ja.
Brukar du komma i tid: Alltså, till jobbet och sånt JA alltid. Men när det gäller annat så är jag en smula tidsoptimist.
När mår du bra: När jag är med pojkvän eller mina fina kompisar!
När blev du fotad senast: I lördags.
Hur känner du dig nu: Sådär, jag vill ha helg nu. Eller helst semester.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart men jag har ofta färgglada saker till.
Vad tycker du om fötter: De kan vara fina och så kan de lukta illa.
Vad saknar du: Patrik! Och massor av pengar sparade på banken. Och ja just det, en mobil och en kamera också.
Favoritdryck på morgonen: Saft!
När brukar du oftast gå och lägga dig: På vardagar blir det oftast runt 22-22.30.
Är du blyg? Nej det anser jag inte att jag är.
Sysslar du med någon idrott: Nej men jag gymmar tre dagar i veckan.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Runka!! Stå upp och kissa och skriva mitt namn med kisset, gå utan tröja hela dagen.
Är du nöjd med ditt liv: Ja!
Vad är det värsta du vet? Småkryp och övriga läskiga djur.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Det beror på vad det är för vecka.
Vad längtar du till? Semestern till att börja med. Sen så till i höst såklart. Men först vill jag ha sommar!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, jag har världens bästa.
Vad är det finaste du fått? Kärlek
Om fem månader: Bor jag med Patrik sedan 2-3 månader och vi går i skolan och bor förhoppningsvis i Västra Hamnen eller på Rönnen :)
Om ett år? Är det snart sommarlov igen! Då har jag läst ett år av min utbildning som jag förhoppningsvis kommit in på.
Du samlar på: Minnen
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Helis eller Patrik, lite beroende på vem jag är arg och ledsen på.
Är det okej att gråta: Ja men ibland kan man undra varför?
När grät du senast: Igår på grund av nåt larvigt tv-program.
Bär du glasögon eller linser: Linser.
Har du piercing: Naveln
Vill du gifta dig: Jag har alltid sagt nej. Men JA det vill jag.
Vill du ha barn: Ja! Och jag vill att de ska se ut som mig!
Är du bra på att laga mat: Ja men oftast för lat för att ansträmnga mig eller för snål för att köpa kul mat.
Är du flygrädd: Lite grann. Var inte det innan "the luftgrop"
Hur vig är du: Inte speciellt alls, konstigt med tanke på att jag var gymnast större delen av min ungdom.
Vilken är din favoritglass: All glass är god glass.
Tror du på ett liv efter döden: Kanske det kanske.
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Vilken ögonfärg har du: Blå
Röker du: Nej!
Hur ofta tränar/motionerar du: Tre gånger i veckan.
Vad är det viktigaste i livet? Att man mår bra och att ens nära och kära också mår bra. Lycka och kärlek.

Avsluta meningarna...
1. Jag har insett att min senaste kyss... var på tok för länge sedan!
2. Jag lyssnar på...smattret av mina datortangenter
3. Jag pratar... non-stop hela tiden
4. Jag tycker om... när du tar på mig?
5. Min första riktiga kyss... var en riktig kyss
6. Kärleken borde... inte begränsas av avstånd!
7. Jag gillar att... veta saker om alla.
8. Jag kommer aldrig att... sluta vara nyfiken hoppas jag
9. Sist jag grät var... sorgligt
10. Min mobiltelefon är... någonstans i Barcelona, på en bakgata kanske. Stackars den.
11. Innan jag går och lägger mig... så brukar jag tänka på de jag tycker om och bryr mig om.
12. Just nu tänker jag på... att jag skulle behöva kissa.
13. Bebisar är... Mickans grej.
14. Idag har jag... jobbat på ganska bra.
15. Ikväll ska jag... invänta Sara som kommer och bor hos mig ett tag.
16. Imorgon kommer jag... att jobba först och sedan gå på personalfest.
17. Jag vill verkligen... att solen ska komma tillbaka nu.
18. Jag tänker på... att äntligen är listan slut och jag kan gå och kissa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela