Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

P n k

Publicerad 2009-07-08 08:47:06 i I mitt huvud just nu.

Man kan tolka överskriften som två ord.

Pank

Panik

Jag är pank och jag har panik.

Har fått lite sömnproblem eftersom att jag varje kväll ligger och tänker på att jag och P inte har någon lägenhet i Malmö än. Jag vet att alla säger att det inte är hela världen om vi måste bo hemma hos hans föräldrar till att börja med innan vi hunnit få en lägenhet. Och det är inte hela världen. Det skulle vara jättemysigt och allt sånt.. men.
Jag har möbler som "fyller" en tvåa, jag har kläder som inte går att ha i en och samma resväska under denna tidsperiod. Jag har porslin som tar upp mycket plats... ja ni fattar.
Om vi inte hinner få en lägenhet så måste jag hyra ett förråd. Och att hyra ett förråd kostar mycket pengar.
Pengar som jag inte har.
Det ger mig sömnsvårigheter.
Kan jag inte bara bli erbjuden en lägenhet så löser sig allt?
Patrik är i Malmö och jag saknar honom fruktansvärt. Jag vill att han ska komma men samtidigt så har jag lilla baktanken i huvudet att någon måste vara på plats för att kunna gå på eventuella visningar.
Attans vad livet är hårt ibland.
Som tur är detta ganska "lätta" problem om man jämför med vad andra trilskas med. Men jag är ganska van vid att allt går som på räls. Och jag brukar ha en annan inställning.
Att det löser sig.
Jag önskar att jag kunde känna så nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela