Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Michael Jackson R.I.P.

Publicerad 2009-07-07 21:57:11 i I mitt huvud just nu.

Usch vad hemskt det är.
Har just sett större delen av minnesstunden. Och fy vad jag gråter.
Man kan inte riktigt förstå att han betytt så mycket. För så många.
För mig.
Han var med under hela min uppväxt och jag och min syster var som galna.
Hade hela väggarna tapetserade med hans affischer och tröjor på skolfoton eftersom att det var våra finkläder.




Musiken som vi inte kunde texterna på men ändå sjöng med. I min "boken om mig" från när jag var 6 år har jag skrivit på bästa låt: Hilduvorld.

Vår favoritfilm som vi kunde se om och om igen var Moonwalk, vi visste att han skulle klara sig, men varje gång som han gömde sig i brunnen och hundarna och vakterna var ute och letade så var vi oroliga att han inte skulle klara sig.

På pappas begravning valde vi den låt som vi tyckte passade bäst: Heal the World (Hilduvorld).

Samma låt spelades i slutet av minnesstunden för King of Pop.

Det var vackert.

Han är död, men så som så många sa i sina vackra tal, så kommer han alltid att leva vidare genom sin musik,


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela