Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

"Inga Norrgående tåg stannar i Årstaberg"

Publicerad 2009-07-02 08:48:45 i I mitt huvud just nu.

Ja idag var det äntligen dags för sommarens första extrema försening.
Kommer upp tin pendeln och ser att det står ett tåg inne på stationen. Det är 6 minuter kvar tills att  mitt tåg ska komma (gick snabbare än vanligt tror jag) så jag tänkte att tåget som stod inne skulle hinna flytta på sig.
Men efter ett tag inser jag att det inte kommer att flytta på sig och text börjar rulla om att inga tåg stannar i Åsratberg om man ska åka norrut.
Så snabb som blixten hoppar jag på södergående tåg mot älvsjö. Väl i älvsjö matchar de inte in tågen så jag får vänta i 12 minuter. Under tiden så har de börjat säga i högtalarna att de som ska norrut ska göra precis så som jag gjorde. Så jag låg verkligen steget före :)


Foto: Benverket

När jag tillslut kom till Sumpan var jag givetvis försenad och jag gick snabbt till posten och sen upp på jobbet. Och hua mig vad svettigt det blev. Det blåser inget alls ute och ja det är väl en sisådär 28 grader.
Så nu sitter jag här i min nya klänning och är varm, svettig och varm.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-02 11:08:01

Hektisk morgon med andra ord! Ha en bra dag. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela