Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Stövlar

Publicerad 2009-01-27 16:44:05 i I mitt huvud just nu.

Nu så kom jag att tänka på mina stövlar igen.
Dom bruna.

Alltså dom passar verkligen inte i Stockholm.

Men ändå har jag dom. För att i morse när jag vaknade så var det snö ute.

Jag som trodde (eller i alla fall hoppades på) att det ska bli vår nu.

Icke sa Nicke. Jag undrar alltid vem Nicke är.

I alla fall så ville jag inte ta mina klackisar ifall att jag skulle halka.

Jag hade bråttom i morse. Jag sov fram tills jag skulle gå.

Fast så gör jag ganska ofta. Fixar mig, äter och går och lägger mig igen.

Men imorse blev det lite försenat. Så jag tog dom bruna.

Egentligen skulle jag slänga dom.

Men jag gillar dom för att dom är sköna.

Fast varje gång jag får syn på dom i spegeln så tycker jag att dom är fel.

Inte direkt fula. Men fel. I USA passade dom.

Där har folk ingen stil. Så där kunde man klä sig som man ville.

Utan att känna som man gör i Stockholm.

Nya skor skulle jag kanske köpa.
Eller hoppas på bättre väder.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela