Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Somliga säger sånt, somliga säger att det borde varit dom.

Publicerad 2009-01-20 08:42:34 i Tänkvärt

Svara inte!

Aaa sitter och lyssnar på Håkan och kopplar av på jobbet med en capuccino. Äntligen är den stora rapporten inlämnad till den stora chefen!
Och min chef är iväg på seminarium så jag ska ägna dagen åt att hjälpa ekonomiavdelningen och sms'a med Patrik för att se hur det är i skolan. Just nu sitter han nog på cykeln på väg dit.

I Stockholm är det snöhalt ute, jag har äntligen köpt mig ett par skor med klackar men idag var kanske inte den bästa dagen att inviga dem eftersom att jag halkade fram och knappt kunde gå! Men har man nya skor så har man!

Ikväll efter min hemliga grej ska jag och Helis hem till AB och hjälpa henne att packa. Jag hoppas på att hon bjuder på middag annars kommer jag att vara hungrig (=grinig) hela kvällen... så ja det är lika bra att hon gör det!

Jag har även en tragisk nyhet tror jag, har inte vågat kolla om det stämmer. Jag tror att min fisk Bettan (Bethoven) är död. Han har inte ätit på några dagar och legat på samma ställe i två dagar nu. Visserligen har han gjort såhär förut och sedan fått tillbaka livet men jag vågar inte hoppas på att det ska hända igen. Han andas liksom inte och ögonen ser uppspärrade ut, men än så länge ligger han på botten på ett blad, döda fiskar flyter ju upp så han kanske bara har gått i ide, fast jag tycker att han har tappat lite färg också. Men som sagt, han kan fortfarande vara i livet.

På fredag är det löning. Äntligen. Kändes lite fattigt igår när jag Helis fick kämpa för att få fatt på en femma för att kunna betala vår lilla present till AB. Så på fredag ska jag kanske på stan efter jobbet och se om jag kan hitta något fint. Idag känner jag mig fin, fast det beror nog på klackarna. `Jag känner mig alltid mycket finare i klackar.

Nej nu måste jag faktiskt arbeta en stund.

Vaknade klockan 23 (somnade 22.30) och trodde att det var mitt i natten och undade varför inte Patrik låg brevid mig, sen kom jag på att han var i Malmö och blev helt ledsen, så jag skickade ett sms. Men det smset kom jag inte ihåg att jag skickat när jag såg att jag fått ett svar. Märkligt. Men it's all coming back to me now.

Aj aj kapten, åter till skutan för att dra det tunga arbetslasset i hamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela