Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mitt Jobb i ett Nötskal

Publicerad 2009-01-27 09:07:33 i I mitt huvud just nu.

Man kan inte bara säga "mmm" som svar.
Då får man tillbaka ett "va?!". Man måste säga "JA" eller "BRA" eller liknande.

Ett "mmm" räknas inte.


Jag fick näst intill hjärtattack nyss när Yvonne mötte mig på väg till kaffemaskinen och säger "Balsam är sjuk idag".

VA?! Men vem sitter i repan då? Är växeln inte öppnad än?

Jodå, där sitter en annan. "En annan", schysst. Självklart blir jag så nyfiken att jag glömmer bort kaffet.

Kommer ut till postfacken och ser Kim! Woho! Då kan man vara lugn. Hon var min bästa elev. Hehe.


R har fått lite fnatt och ber mig i förbifarten att hämta ett papper han skriver ut, "Det är viktigt att jag skickar iväg det här mailet inom några minuter" säger han som bortförklaring.

Egentligen behöver han inte bortförklara sig. Han är min chef och jag jobbar som hans sekreterare.

Efter ett tag ställer han sig upp och ropar (högt och tydligt) på Jenny.

Hon kommer skuttandes och har en del synpunkter. Även hon får ett "VA?!" när hon svarar "mmm".


När jag påminner R om att vi ska göra en lista så blir han lite fnattig igen och börjar förklara att det han gör nu är livsviktigt. Mailet måste iväg inom några minuter!

Än en gång, jag kan vänta, jag bara påminde. Jag förstår att listan kan vänta (då kan jag passa på att blogga) men han behöver inte förklara sig.


Nyss gick brandalarmet igång. Ingen reste sig. Tragiskt. Bara L som ville passa på att gå ut och röka.

Men sen så slutade det på en gång också, enligt mina källor så var det vår säkerhetschef som lekte lite med larmdosan.

Eller kanske inte lekte, men fixade och donade lite.


Nu är det nog dags för en frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela