Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tillåt mig att sammanfatta

Publicerad 2009-02-16 09:45:53 i I mitt huvud just nu.

Ja okej då ska jag väl ta tag i det då.
Låt oss börja med Fredag.

Att skynda sig hem från jobbet gick bra, hemma gick det inte lika bra.
Jag hade som ni kanske redan vet 1,5 timmar på mig hemma innan jag var tvunegn att gå igen.
Som tur var hade jag redan kvällen innan tänkt ut vad jag skulle ha på mig... men tyvärr så hade jag inte provat det på.
Det funkade inte alls som jag tänkt mig, så efter många minuter (ca 20) så fick jag till en outfit jag var ganska nöjd med. Då skjulle jag börja sminka mig.. sminket hamnade överallt förutom på rätt plats så jag fick kämpa med att se bra ut.
Tillslut var jag  iallafall klar och begav mig av till tvärbanan.. som jag missade. Men som tur var så kom den som åkte åt andra hållet och jag tog den istället och bytte i Liljeholmen istället för Gullmarsplan.
När jag kom till Slussen såg jag någon som var väldigt lik Kim bakifrån, men jag var inte säker och ropade därför inte på henne förens jag var tillräckligt nära.. och som tur var så var det hon.
Så vi tog sällskap in och fick varsina två fördrinkar.
Efter att ha lyssnat lite halvt på intruktionerna skulle vi sedan försöka hitta våra bordskavaljerer. Jag blev tilldelad "Björn Afzelius" på min lapp och skulle hitta en låt/visa som var skriven av honom. Jag blev nog hittad för jag visste egentligen inte vad för sånger som är skrivna av Björn.
Hamnade till bordet med Anna från Hk (tror jag) och det var ett mycket trevligt bord. Vi vann nästan en godispåse. Hade det inte varit för pop-bordet så hade vi vunnit, det är jag säker på :)

Efter en stund med mat och diverse roliga lektävlingar var det dags för galans höjdpunkt. Nämligen prisutdelningen. Jag hade fått syn på mitt namn bland nomineringarna som "Årets merförsäljare" och tränade på att vara Miss Universum genom att vifta händerna framför ansiktet.
Och vet ni? Jag vann!
Fick ett fint diplom och ett presentkort på NK värt 500 spänn. Inte illa! Speciellt inte illa med tanke på att jag inte hade en aning om att jag skulle vara nominerad ens. Men mycket kul!
Efter maten blev det dans och sen trillade vännerna in. En mycket stilig Patrik och en mycket vacker Sofia.
Vi dansade mer och drack mer och hade ytterst trevligt!
Vid halv två åkte vi hem och sen var det lördag!

Lördag = Alla hjärtans dag.
Mysipys hela dagen.
Fast om jag ska beskriva dagen med ett ord så skulle jag säga "mätt".
Vi åt och åt och åt.
Och fina presenter fick jag.

Söndagen kom och städningen började.
Helis kom vid 3 och vi gjorde en blöjtårta och bakade cupcakes. Allt i amerikansk anda.
Sedan kom Sofia, Matilda, Marie, Linnea, Evve, Karin och Patrik gick på bio för att lämna oss tjejer till oss själva.
Slutligen kom även tjockis-Mickan och alla ropade "surprise!!".
Haha.
Det blev en riktigt lyckad babyshower och hon fick verkligen jättesöta presenter. Nu vet man vad man kan se fram emot när man själv ska ha barn sen om flera år.

Efter att vi ätit cupcakes, tårta, kakor, chokladbollar och druckit kaffe och saft så gick alla hem och själv blev jag kvar med disken ;)
Men det gick snabbt eftersom att Karin plockat ut alla tallrikar redan och vi druckit ur plastmuggar som man kunde slänga.
Efter något som kände som åååår kom Patrik äntligen hem!
Vi började kolla på Amelie from Montemart men gav upp vid elva när vi båda höll på att somna och gick istället och la oss.

Aaa och sen så var jag tvungen att gå upp tidigt imorse för att jobba.
Man vill ju så gärna bara ligga kvar...! Fast jag vet att jag måste dra in pengar till hushållet :)

Och Patrik stannar hela veckan ut :) För han har typ sportlov (fast med sig böckerna).
Woho :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela