Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Klockan 11-avstämningen

Publicerad 2009-02-09 11:05:28 i Tänkvärt

Ovanligt nog för en måndag så sitter jag inte i repan idag.
Nej idag är jag det snofsiga som kallas VD-sekreterare. Många undrar säkert vad en sån häftig titel innehåller för arbetsuppgifter och om jag ska vara ärlig så gör jag inte så himla mycket alls faktiskt.
Svarar i telefonen när det ringer och bokar in lite möten.
När jag har ett uppdrag så är jobbet ganska spännande, man lär sig lite.
Men oftast så består mina vd-dagar mest av död-tid att sysselsätta sig under.
Oftast (som idag) hjälper jag ekonomiavdelningen med att skriva fakturanummer på fakturorna och sedan sätter jag in dom i en pärm i nummerordning.
Repan är inte mycket bättre. Där är det inte heller speciellt mycket att göra faktiskt, men där kan man åtminstone lyssna på musik och sjunga / vissla.
Hade det inte varit för att jag vet att jag ska plugga i höst så hade jag nog bytt jobb till något mer fartfyllt.
Jag tycker om att känna "hoppsan är klockan redan 11" och inte "åååh är klockan bara 11".

Igår gjorde jag fransk manikyr och tog på mitt nya pärlemonagellack, det blev inte fint alls så jag måste nog måla om naglarna ikväll när jag kommit hem, eller på onsdag. Så länge jag har gjort det till på fredag så är det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela