Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Oh yeah!

Publicerad 2009-12-18 11:52:04 i Tänkvärt

Idag hade jag tvättstuga ensam = jag kunde använda 2 x torktumlare OCH 2 x torkskåp!! Så det blev ingen kemtvätt här hemma idag inte. Fast jag ska inte ropa hej än, för jag har fortfarande handdukar inne i torkis. Får se om de är torra när jag kommer ut om ca 10 minuter. Jag har en plan: Om det inte är torrt så ska jag stå och vänta och tumla på nästas tur. Jag menar, de ska ju tvätta en timme innan de ska anända torkis, jag är bara rädd att inte komma in och gå miste om mina kläder.

Annars så är det bra, snön fortsätter att vräka ner och jag njuter. Vet inte vad jag ska göra resten av dagen, alla verkar så himlans upptagna. Till och med Patrik är på stan med sina vänner och handlar julklappar. Men jag då? Hallå, vem ska jag gå på stan med?! ;)

Känns nästan som att vara hemma i Stockholm, alla har sina egna liv, och allt kretsar inte kring mig.
Jobbigt.

Aaa ska väl hämta sista tvätten och sen göra mig i ordning, ny grej: gå osminkad och oduschad så länge du bara kan innan du inser att det är ofräscht.
Fast jag har ju en anledning; mina favorithanddukar (de som alltid hänger i badrummet, ni som kanske undrat om vi aldrig byter handduk: jo det gör vi, eller inte byter, men tvättar dom med jämna mellanrum) är i tvätten nu, så jag har liksom inte kunnat duscha än.

Iallafall, slut på bortförklarningar: Ta tag i din vardag Petra.

ps. var det nån som la märke till min konversation med mig själv?

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-12-18 13:41:00

det är extra viktigt att inte låta rädslan hindra en, när man känner att världen inte kretsar kring en själv.. go do them snowangels.



vad kul det är att du kommer hit snart, känner jag.

Postat av: anna

Publicerad 2009-12-18 16:52:39

:*

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela