Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Full Rulle - Kanelbulle.

Publicerad 2009-12-27 00:58:02 i Tänkvärt

När jag jobbade ute på Djurgården när jag var ca 15-17 år eller nåt sånt (i olika perioder) så fanns det lite olika stammisar. Bland annat en som hette Tom-Tom och som var lite kokko. Han sa alltid under lunchruchen att det var Full Rulle - Kanelbulle.
Ganska kul uttryck, och passande.

Idag har det varit fart och fläkt. Började med att jag återigen vaknade av surret från nya Xbox 360 som en viss kille här hemma. Masade mig upp och in i duschen. Var oerhört tjurig eftersom att jag inte hittade nån mat hemma. Tryckte i mig en mandarin och sen en marshmellows (?) och sen begav vi oss till Mobilia (som ligger mitt i Malmö enligt reklamen, enligt mig ligger det långt borta). På vägen gjorde vi ett stopp på mmmm McDonalds och jag blev genast mycket gladare!

Så vi traskade slutligen in på Siba, var där i en kö i ca 30 minuter och i en annan kö i kanske 10 min. Fick ingen hjälp och klockan tickade iväg, så vi gav upp precis innan min nyfunna mcd-glädje började rinna av mig och mitt "var-är-servicen-på-väg" rinna på.
Så det blir att cykla dit imorgon igen. Och kanske impulsköpa en tv. Vem vet?

Iallafall så blev vi upplockade utanför huset och sen var det full färd mot Höllviken via Åkessons. Var på kalas och åt god mat och tårta och massor av godis!
Sen bestämde vi oss för att följa med till Familjen Å för att spela lite på deras nya, svarta, snygga Wii.

Det var skitkul! Jag var bättre än jag trodde att jag skulle vara. Eller iallafall på vissa grejer. Cykling var ju inte direkt min grej. Men basket och pingis var kul! Ja och det andra med. Vi spelade nog i tre timmar minst. Sen JOGGADE vi hem. Eller halvvägs typ iallafall. Eller ja, från övergångsstället till rondellen. Typ. Men ändå. Det var ansträngande. Men bra för Patrik att öva inför broloppet ;)

Nö hurrnini, nu ska jag väl ta och gå och borsta tänderna så att jag kan gå och lägga mig. Måste upp i ottan imorgon. Ska vara mitt i Malmö (än en gång, enligt reklamen - lååångt bort på andra sifdan stan enligt mig) klockan 10 när de öppnar imorn!

Ciao!  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela