Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Okej jag erkänner:

Publicerad 2009-08-27 11:46:37 i I mitt huvud just nu.

Jag måste vara världens sämsta på att städa.
Det är så jäkla tråkigt! Men måste man så måste man.
Idag har jag ägnat morgonen och förmiddagen åt att packa ner porslin och i princip flyttat på saker.
Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska få med mig allt, så det blir mest att jag tar en sak från ett ställe och lägger den på ett annat.
Nu kanske ni undrar varför jag bloggar istället för att städa och packa klart?
Jo det ska jag säga er, jag har precis dammsugit och moppat vardagsrummet som är HELT TOMT, och väntar nu på att det ska torka så att jag kan sätta min brillianta plan i verket.

Min brillianta plan: Städa klart vardagsrummet. Ställ ALLT i mitten av rummet så att alla andra rum blir helt tomma (förutom sängen som ska stå kvar i sovrummet).
Städa alla andra rum!

När jag moppade nyss så kom jag och tänka på min tid på McD. Jag jobbade ofta natt och i slutet av min tid där så brukade vi bara var tre som stängde. Det var egentligen helt sjukt om man tänker på hur mycket vi skulle hinna med på en timme. Jag brukade iallafall vara ruggit snabb och hinna med mina skiftledargrejer långt före alla andra så det resulterade ofta i att jag "städade" övervåningen (=matsalen).
Detta var inte så uppskattat bland mina chefer då de ansåg att "Petra, bara för att det är blött så är det inte rent". Vilket ännu senare resulterade i att jag inte fick städa.
Det om något säger väl hur "bra" jag är?
Men med detta i bakhuvudet så har jag verkligen städat ordentligt idag!
Jag är helt svettig. Uuh.

Strax ska jag återvända till le vardagsrum men jag tycker att jag förtjänar en paus efter allt slit.
Ikväll kommer mamma och hjälper mig. Vi ska köra minst sagt MASSOR av saker till tippen. Jag har två stora säckar med kläder som jag ska ge till mer behövande människor. Sen har jag massa annat som jag inte vet varför jag ens tog med mig när jag flyttade hit.

Om inte kameran hade varit nerpackad så skulle jag ha visat er!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela