Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tankar

Publicerad 2009-04-30 10:49:12 i Tänkvärt

Man kan åka tidigare, då slipper man vänta hemma.
Fast om man gör det så måste man vänta där borta istället.
Där kanske det finns lite mer att göra, men jag har ju redan räknat med att vara där 1 timme och en kvart i förväg eftersom att jag ska dumpa väskan också.
Konstigt att klockan går så långsamt ibland, för ofta när man inte tänker på det så bara springer tiden iväg.
Men idag har jag verkligen slöat mig. Jag låt opåklädd till för en liten stund sedan. Men sen när jag väl hade klätt på mig så sminkade jag mig också utan att tänka mig för och vips så var jag klar.
Doktorn ringde också. Sa att mitt blodprov och kissprov bara visade bra saker. Kanske har jag en urinvägsinfektion, det var svårt att säga nu och jag skulle komma tillbaka i mitten av maj och lämna nytt kissprov. Annars var jag enligt de testerna frisk.
Det tredje och avgörande får jag veta på onsdag, hoppas att det är en bakterie och inte ett virus, för jag tycker inte om att knapra piller, fast om man är sjuk och ska bli frisk är det klart att jag gör det.

På tal om knapra. Jag hörde ett hemskt konstigt samtal på tvärbanan i lördags när jag var på väg att möta Helis.
Tre norrlänningar sitter och diskuterar. De pratar om att de är hungriga och så att de kanske ska köpa pizza. Helt plötsligt säger tjejen (en tjej och två killar) "vad heter det egentligen, man säger ju inte att man ska hem och snacksa när man har köpt snacks?"
Killarna funderar en stund tills tjejen säger  att det kanske heter knapra.
En av killarna blir då helt till sig och säger att "det enda man kan knapra är ju snopp!" (jag som hör detta blir lite fundersam och kan nu inte låta bli att fortsätta tjuvlyssna)
Tjej: Knapra på snoppen? Hur då?
Kille 1: Jaaa men man säger ju så.
Tjej: Men man knaprar ju på en skorpa också.
Kille 2: Ja men snoppen brukar ju kallas för skorpan.
Kille 1: Ja man doppar skorpan i dig.
(jag fattar nada, jag har aldrig tänkt på att kalla snopp för skorpa och aldrig hört uttrycket)
Tjej: Jaa... kanske det, men man kan ju knapra på skorpor också.

Sen måste jag stiga av så jag vet inte riktigt vad de kom fram till. Jag tänkte bara på att jag brukar knapra på mina knäckebrödmackor och mina chips. För det låter "knaper knaper" när man tuggar.
Så jag vill inte veta hur han tänkte när han sa att man knapra på snoppen.

Så nu har tiden gått lite, ska gå om ca 40 minuter. Vad ska man göra tills dess?

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-05-06 16:14:18

det lät ju helt sjukt! haha

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela