Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Läs på egen risk

Publicerad 2009-04-28 17:58:14 i Tänkvärt

Av alla jobb i världen, varför väljer man att jobba i labbet på en årdcentral / sjukhus.
Herregud. Idag har jag lämnat in blod- kiss- och bajsprov. Jag tyckte att det var skiiiitäckligt att göra det och jag hoppas att ingen behöver lämna bajsprov för jag kräktes medan jag höll på, men sen är jag ganska känslig också.
Iallafall så fattar jag inte hur man kan välja att jobba med att analysera andra människors blod och avföring.
Det är jättebra att någon vill.. men hur tänkte man när man valde yrke?

Iallafall så är det nog inte salmonella jag har, för efter att ha pratat med min syrra i telefon så visade det sig att hon har samma sjukdom (samma symptom iallafall) och det har 4 personer på hennes jobb också (och dom har jag inte ens träffat), så antagligen är det bara en vanlig magsjuka jag åkt på.

Nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela