Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Dubbla budskap

Publicerad 2009-04-16 13:09:16 i Tänkvärt

En sak som är kul när man jobbar på ett globalt företag är det finns så många viljor.
Bland annat så finns det en chef som sitter i låt oss säga England som tycker att vi måste tänka kostnadseffektivt och att man ska spara på framförallt internrepresentationen.
Sen har vi en tradition på kontoret som säger frukost varannan vecka!
Samtidigt sitter en chef i låt säga Sverige som tycker att frukost är bra, och att vi är bra på att tänka kostnadssmart trots frukosten.
Och då blandar vi allt och bjuder in chefen från England till Sverige en frukost-fredag.
Hur agerar man då?
Som ovetande receptionist har man redan dagen innan beställt frukostvaror som vanligt.
Helt plötsligt får man ett mail som säger att det inte blir nån frukost imorgon.
Så ja. Vad är mest kostnadseffektivt:

1. Ät frukosten som vanligt och bjud Englands-chefen
eller
2. Ät inte frukost och spara den antingen till måndag eller släng allt?

Jag röstar på 1, men egentligen spelar det ingen roll eftersom att jag ska på semester och ändå inte är här imorgon :)

Kommentarer

Postat av: joonster

Publicerad 2009-04-16 13:25:28

It's all about sucking up to UK office policies!

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-04-16 13:25:58

1. aa fan det är sant, borde skrivit Acer istället.

2. Nej inte direkt.

3. Haha jaa hade ju inte så mkt kläder så de flög av snabbt och sen så haha.

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-04-16 13:27:12

haha såg inte att att sandras uppgifter sparats på min dator, kommentaren är från mig haha.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela