Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mayday mig.

Publicerad 2008-09-26 14:35:10 i I mitt huvud just nu.

Ja igår var det alltså personaltillställning för alla oss på Mayday!
Det var spökvandring och sedan middag, eftersom att jag varit på spökvandring tidigare i år med Patrik och sått sånna fina minnen så bestämde jag mig för att jag skulle hoppa över den och bara gå på middagen.
Jag slutade jobet 17 och middagen skulle vara först 19.30 men i och med att det var löning igår tänkte jag att jag kunde spendera mintid och kanske lite pengar på kläder!
Så klockan gick iallafall jättelångsamt och jag var på ganska dåligt humör. Jag hittade en halsduk som jag köpte som gjorde mig lite glad.
Sen började jag vandra mot gamla stan. Jag var där ca 45 min för tidigt så jag tänkte att jag skulle sätta mig på sjuelvan och käka nåt litet medan jag väntade, tyvärr fanns det inga lediga bord där så jag hamnade på ett glasskrypin där dom gör sina egna våfflor (ni vet där det alltid luktar så gott) och satt där i ca en halvtimme.
Sen så tänkte jag att det inte gjorde något om jag kom lite för tidigt så jag började gå och gå och gå. Jag hade egentligen ingen aning om var stället låg men jag vet att jag hade varit där när jag var lite yngre.
Så jag gick in i en turistaffär och frågade om dom visste var Sten Sture låg. Näpp. Tack ändå. Gick vidare och frågade i nästa turistaffär. Näpp. Tack ändå.
Tillslut skickade jag ett sms till 118 800 men fick inget vettigt svar. Bara nummer till folk som heter Sten Sture.
Prövade då 118 118 med "restaurang Sten Sture". Fick tillbaka något helt annat och kände att det var för dyrt att hålla på sådär. Ringde Helis som inte kunde hjälpa mig.
Så jag gick in på 7/11 och där sa hon Näpp. Tack ändå.
SÅ aaa jag började få lite smått panik eftersom att klockan började bli mer än halv. Fråga en kvinna som jobbade på en annan restaurang och där fick jag hjälp! Jag fick komma ner i deras personalrum och kolla på hitta.se och försökte memorera hur jag skulle gå. Det verkade hemskt lätt, följa Kåkbrinken och sen svänga vänster.
Så jag tackade och gick, och gick och gick. Såg en av spökgupperna men ville liksom inte ställa mig i deras klunga och hänga, jag kände ju ingen. Så jag tänkte att jag skulle gå en pyttesväng för att sedan spionera på var dom tog vägen.
Tyvärr blev min pyttesväng lite virrig och jag kom bort igen. Sen när jag hittade tillbaka till torget så var gruppen borta.
Aaaha tänkte jag och knatade in på närmaste hotell.
Tjejen där var väldigt trevlig och hjälpsam och tog fram en karta, kollade på den, skrattade lite och sa att det var bara nästa gata. Så jag gick dit och hittade ingången. Trodde jag ja.
Iallafall så gick jag in där och det visade sig vara bakdörren.
Men jag var framme! Alla hade inte kommit utan en grupp var fortfarande ute på spökerier. Så jag slog mig ner och berättade lite om mitt äventyr och så var man en i gänget!
Bordsplaceringen gick till så att man fick en halv lapp och skulle hitta sin match. Jag hittade aldrig min så jag satte mig bara eftersom att jag var litr trött efter allt felgående.
Hamnade vid mycket trevliga människor som alla precis som jag var ganska nya och inte kände varandra sedan tidigare.
Åt en grekisk sallad och drack ett gals vin. Vi hade även frågesport under middagen och ja det var verkligen riktigt trevligt att umgås! Även fast att man inte kände männsikorna sedan innan. Jag kände då än en gång att jag saknar det där med att möta männsikor varje dag. Kontor kanske inte är min grej trots allt.
Åkte hem tillsammans med Kim och två andra och innan jag gick hann jag prata lite snabbt med min chef och berättade om att jag känner mig lite understimulerad på jobbet. Hon lovade att kolla lite mer noggrannt på det så det hoppas jag.

Nu är det äntligen fredag och ikväll ska vi ut och fira Helis!! Weiihaa
Varannan Vatten. Ikväll ska jag presentera mig som VV.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela