Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

23 oktober

Publicerad 2008-10-23 09:00:42 i

Dagens väder: Väldigt soligt.

Dagar kvar till Patrik: 8

Dagens hemsida: I och med att detta är första gången så blir det en favorit.

Gårdagens bästa händelse: Klappa på Mickans mage!

Dagens miljötips: Byt ut en vanlig lampa mot en lågenergilampa! Visste du att: 2010 höjs kraven på glödlampor inom EU. Tanken är att de lampor som används från och med då inte ska sluka energi - vilket den traditionella glödlampan gör. Därför förbjuds den vanliga glödlampan från 2010. Vad jag tycker om detta: Om lågenergilampan ska ta över så måste dom lysa starkare! Man kan inte sminka sig i sånt ljus, men självklart är det bra för miljön!

(Jag testar nya fem snabba! igen efter vissa klagomål på de gamla)

Kommentarer

Postat av: emmis

Publicerad 2008-10-23 09:37:16

de lågenergi lampor jag har lyser starkare än vanlig när de kommit igång. så jag är helt för det....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela