Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Min ovän SL.

Publicerad 2008-11-18 10:56:49 i I mitt huvud just nu.

Idag satt jag stilla på pendeltåget i exakt en timme.

Det betyder att jag kom exakt en timme försent till jobbet.

Som tur var så var det Balsam-dag så jag behövde aldrig panika eftersom att hon öppnade växeln.

Alla som var på perrongen och väntade på tåget kunde givetvis ta ersättningsbussar... men vi som satt på tåget vi kunde liksom bara sitta och vänta på att trafiken skulle komma igång igen.

Om det hade varit receptionsdag hade jag fått panik och kanske börjat grina! Fan växeln skulle ha öppnat en timme försent!



Det är ju inte klokt att dom kan hålla på så. Strömmen försvann (det heter så nu istället för signalfel) och den kom inte tillbaka förens efter en timme.

Alla tåg som passerar T-centralen påverkades och det blev en timmes förseningar. Men som sagt, alla som inte satt på tåget kunde ju åka buss. Jag tycker att det ska finnas möjligheter även för de som råkar befinna sig på tågen faktiskt. Det får SL jobba på. Tex lite "nödutgångar" vid spåren så att man kan ta sig upp från spåren och vidare ifall något sådant här inträffar, för det är faktiskt inte första gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela