Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Det känns bättre nu!

Publicerad 2008-05-22 19:17:26 i I mitt huvud just nu.

Efter att ha sovit på det som kändes så jobbigt igår så vaknade jag med ny inspiration och livsglädje.
Att ha pratat igenom det som känns hårt med både Helis, Fisen, Annbritt och Patrik fick mig att se på det på ett annat sätt och därmed må bättre.
Om man sedan ska bre på med mer lycka så kan jag avslöja att jag även har bokat en liten tripp till Malmö över vår fina national-långhelg. Så nu är det bara bra saker att se fram emot!
På tisdag kommer min mormor på tvätt- och räkningsvisit och erbjöd sig att tvätta min tvätt med vilket jag mot alla odds faktiskt svarade ja på. Jag brukar inte gilla att andra ser min smutstvätt, men här måste man boka tid i tvättstugan.
Dessvärre tror jag inte att jag kommer hinna se henne eftersom att jag har börjat jobba då.
Fast om jag har tur så stannar hon tills jag har kommit hem, så jag ska skynda mig :) Jag har ju inte sett henne på nästan ett år.
Jag har suttit ute och läst klart min bok som jag inte kommit in i förns typ igår och jag har nog fått mig en liten solbränna tror jag. Riktigt varmt och skönt har det varit och vid halv fyra bestämde jag mig för att ta tag i min vardag och cykla och handla.
På väg till OBS (Coop Forum) blev jag typ attackerad av tre STORA chärfar. Jag blev såklart dödsförskräckt men som tur var så hann deras ägare stoppa dom innan dom hann bita mig.
Hon skämdes, det syntes, om jag hade blivit biten vet jag inte hur jag skulle ha reagerat. Men hon bad om ursäkt och jag sa att det var okej, men sen hade jag typ andningsproblem en stund eftersom att mitt hjärta bankade så hårt.
Vet inte om det var något slags tecken på att skrämma mig men som visade att det kommer gå bra hur rädd jag än blir..
Jag är lite sån. Tror på övernaturliga tecken och sånt.
Så handlade jag tillsut och vinglade hem med treee tunga påsar på cykeln. En på varje sida av styret och en på pakethållaren. Men hem kom jag.
Strax ska jag laga varma mackor till middag. Jag har ett helt sprojlans nytt toast-järn som jag fick av min gamla chef Åsa i julklapp men som har stått oanvänt sedan dess. Men nu så är det dags att inviga det!
Imorgon ska jag upp sååå tidigt, sååå tidigt men det är väl bara att vänja sig. Snart kommer jag att börja åtta, imorgon ska jag bara ta tåget klockan åtta.
Igårkväll hade jag, Helis och Fisen sms-krig typ. Det var mycket roligt och jag älskar mina fina kompisar.

Det är mycket bra på tv idag. Det jag väntar på just nu är "sanningens ögonblick" och sen ska jag kolla på semin med Perellan. Men nu ska jag ta tag i att fixa käk :)

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-05-22 20:17:59

Kul at det känns bättre! En fråga, var är din mormor när du bor i hennes lägenhet? Och självklart är du välkommen på en tidresa till HJo! Vore ju superski!

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-05-23 10:49:24

Balen var riktigt trevlig har lagt upp lite bilder från den nu!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela