Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Gubbar pa taket.

Publicerad 2008-03-07 15:57:25 i I mitt huvud just nu.

Det ar verkligen marligt. Men min utsikt ar ganska fin, jag har ett stort fonster och jag kan se vattnet. Om det ar soligt och varmt ute kan jag se barn som ar ute och leker ocksa. Jag sitter pa 6:e vaningen och ser flygplan lyfta och landa.
Allt det dar ar saker man kan forvanta sig att se om man sitter dar jag sitter.
Men utover allt det dar sa ser jag VARJE dag manniskor pa taket mitt i mot. En dag fragade jag BREE om varfor det var folk pa taket och hon sa att dom varit dar i fyra ar.
Dom haller pa och byta ut hela taket. Men det tar val for sjutton gubbar inte fyra ar att gora?!
Dessutom om man kollar pa dom sa har dom inga verktyg och ingenting!
Sa i vanliga fall gar dom bara runt pa taket, om det ar sol gar dom utan troja. En gang sag jag en av dom krypa ner i ett hal. Da trodde jag att dom var sotare, men sen kom han upp igen och sag ganska nojd ut. Da fick jag for mig att dom har en toa pa taket ocksa.
Nu star dom typ och pratar bara, dom gestikulerar mycket.

Nej nu ska jag ta reda pa information till min redovisning som ar nasta torsdag. Jag maste saga att jag tycker att svenskarna gjorde bast ifran sig igar. Jag hade forvantat mig battre av B och C. Erins dikt var klockren dock.

Kommentarer

Postat av: Emelia

Publicerad 2008-03-07 16:11:14

Märkligt. Nu kom jag fundera på varför de är gubbar på taket vid ditt jobb. Fast jag har också fullt upp med att fundera på vad det spelar inför film nerför min balkong i Hamptons. På parkeringen till Americana Hotel, det händer lite kul på min sida huset med. Hoppas de är kvar ikväll också.

Postat av: Emelia

Publicerad 2008-03-07 17:05:45

Japp, det är därför det är lastbilar och sånt. Måste kolla upp det hela lite närmare om de är kvar i kväll.....

Postat av: Eve

Publicerad 2008-03-07 20:56:33

jag tror de bor pa taket!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela