Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

En yrkesroll.

Publicerad 2008-06-04 14:54:54 i I mitt huvud just nu.

Jag vet att jag inte beskrivs som varken snäll eller trevlig när man beskriver mig. Jag är mer rolig, ironisk och tja.. snygg?
Men när jag jobbar, som tex Donken eller ja här så tar jag verkligen på mig rollen. Servicekänsla har jag! Så om någon är otrevlig i telefon eller in preson så tycker jag att det är extra kul att vara ännu trevligare tillbaka.
Så nu sitter jag här och hör mig själv svara med en intränad röst att den som ringer är välkommen till Alcatel-Lucent och jag heter Petra, hur kan jag hjälpa dig?
Jag tror att jag ska börja svara så på min telefon också: Välkommen till Petra, det här är Petra. Hur kan jag hjälpa dig? Och om någon då undrar hur jag mår ska jag säga: Var god dröj... känna efter ordentligt och sedan svara att det är bara bra tack!

Ja jag ska med andra ord börja vara trevligare utanför jobbet också. Låta andra ha rätt nångång ibland och kanske le ibland istället för att säga emot.
Fast hur kul skulle det egentligen vara? Då skulle jag ju aldrig få vara Petra-Petra utan alltid vara jobb-Petra.
'
Nej jag röstar ner det förslaget.

Just nu sitter jag och väntar på DHL-killen som tydligen var bundis med Amelie. Hon har lovat honom att jag är roliga och snäll.. haha vi får väl se hur det går med det strax när han kommer...

Inte mycket alls att göra idag, men det känns mer rätt att ha det lugnt i repan än att inte göra nåt som sekreterare. Här måste jag ju liksom sitta hela tiden.

Just det, har ju glömt berätta om hur det gick igår. Jag förstår att ni har väntat med spänning. Kom hem till Bandhagen och hade verkligen gråten i halsen tills mamma frågade vad som var fel med mig. Varför pratade jag så konstigt? Typ stet. Jag sa att jag inte trivs i lägenheten och sen kom tårarna. Från ingenstans (eller från långt inne i mig) och då kunde jag inte säga något annat än att jag flyttar hem tills vidare.
Så vi ska fixa och trixa med det nästa helg. Fast sen får jag ju se om och när Patrik flyttar till Stockholm. Då vill jag ju inte bo hemma... så jaa jag ska prata med honom imorgon... (iiiiih imorgon!!!)

Har gjort en lista på saker jag måste göra ikväll:

1. Packa väskan för att ta med till jobbet
2.  Måla tå- och fingernaglar i rött.
3. Laga mat som blir minst en middag och lunch till imorgon
4. Stänga av onödiga kontakter
5. Spela in från 4:an klockan åtta till min mormor

Kommentarer

Postat av: Bobby

Publicerad 2008-06-05 11:34:18

Jag tror faktiskt att jag föredrar Petra-Petra. Fast det vore ju kul om Petra-Petra imiterade Jobb-Petra i vardagen ibland också :) Om du svarar så där när jag ringer nån gång så kommer jag aldrig sluta garva, haha!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela