Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Vrid och vänd.

Publicerad 2008-07-28 09:40:31 i I mitt huvud just nu.

Jag har funderat på vad som går snabbast. Att åka tunnelbana eller pendeltåg. Alltså hem från jobbet menar jag.
Nyss tog jag reda på det. Det finns tre olika sätt att ta sig från Sundbyberg (S)  till Bandhagen (B).

Alt. 1 Tunnelbanans blåa linje avgår från S klokan 16.09 och ankommer Fridhemsplan klockan 16.18. Tunnelbanans grönja linje avgår klockan 16.21 och ankommer B klockan 16.47

Alt. 2 Tunnelbanans blåa linje avgår från S klokan 16.09 och ankommer T-Centralen klockan 16.21. Tunnelbanans grönja linje avgår klockan 16.30 och ankommer B klockan 16.47

Alt. 3 Pendeltåg 35 avgår från S klockan 16.12 och ankommer T-Centralen klockan 16.20. Tunnelbanans gröna linje avgår klockan 16.30 och ankommer B klockan 16.47

Alltså är det smartast att ta tunnelbanan och byta i Fridhemsplan eftersom att det är minst väntetid och dessutom är man nästan garanterad sittplats vilket man troligtvis inte får om man går på i T-Centralen.
Det blir ju samma tunnelbana hur man än gör. Bra då slipper jag fundera mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela