Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Lite att ta igen.

Publicerad 2008-07-10 11:07:55 i I mitt huvud just nu.

Jag veeet, men jag har inte haft skrivlust på hela veckan.
Jag har gått runt som en surboll sen i tisdags. I tisdags åkte nämnligen Patrik hem till Skåneland igen och lämnade mig till mitt öde i ett lamslaget Stockholm.
Fredags var väldigt kul! Först var vi allihopa och åt på Herrmans. Herrmans är tydligen en helvegitarisk restaurang som inte har några rättigheter att sälja starkare alkohol än 3,5 öl.
Men man ska inte klaga, för jag och Patrik hade ju med oss päronsaft på tunnelbanan (dvs. vin i en Ramlösaflaska), varsin bailys och en flaska Jäger till Patrik. Annbritt fick en flaska Seglarsnaps i present av Putte.
Flaskorna var visserligen bara 2-3 cl men hellre det än inget alls!
Det var verkligen jättekul att träffa alla flickorna samtidigt igen! Vi babblar alltid så mycket. Känns som att man är 18 igen typ. Inte för att jag babblar mindre nu, men att ha den där känslan igen. TYp att man snart ska ta studenten. Fast att vi gjorde det för ca tre år sedan.
Efter maten (där jag satt och dreglade efter en biff till alla grönsaker) så drog vi vidare till Spoon (gamla Söderhof) och där väntade konstigt nog Anton som inte ens hade svarat på om han ville komma på reunionen eller ej. Så han var iaf där och vi alla var samlade igen! Plus Patrik såklart :)
Vi drack lite vin och Annbritt, Karro, Jenny och Johanna försökte sig på Hotshots. Eller alla utom AB kunde ju svepa sina, men hon liksom behövde en halvtimme på sig för att få i sig den. Hon skyllde på grädden men det hade jag svårt att tro på.
Efter att vi fyllt våra magar och hjärnor med alkohol så var det dansnerver som började spritta runt i alla våras kroppar!
Så vi hade redan bestämt att vi skulle till Riddarkällaren där jag aldrig hade varit innan. Dom skulle ha 90'talstema och det var skiiitkul! Dit kommer jag att gå fler gånger men då med platta skor eftersom att man står i grus och dansar.
Efter några timmar lämnade jag och Patrik klubben för att åka på efterfest hos Benny. Den var lam och jag har i efterhand fått veta att Svan sa en del opassande saker.
Efter det gick vi hem. Var hemma runt halv 3-3 och jag var trött som en kastrull och det var väl inte så konstigt med tanke på att vi varit uppe sen klockan 6 och jobbat hela dagen.
Lördagen var mysipys och vi var i Farsta och handlade  presenter till Adam. Det resulterade i två t-shirts och en snurrloppa typ och ett domarset. Han fick sedan även ett presentkort på Tom Tits som vi alla tre ska gå på nästa gång Patrik kommer. Jag ska antagligen ta ledigt på fredagen efter min födelsedag så att vi kan åka dit!
På kvällen var vi hemma och kollade på film och sånt.
Söndagen var också parigt fin och efter ett tag så kom några flickor över på både det ena och andra. Jag bakade rabarberpaj och om man bakar så kommer gäran gamarna. Jag, Patrik, AB, Helis och Lillis spelade Jepordy och fikade och sen stannade dom på middag och jag hade verkligen jättekul!
Det är bra att umgås, man mår bra om man får skratta.
Måndagen kom familjen hem och Adam firades med buller och bång! Tårtan var en Pires-Carlsson tårta och alla var nöjda och glada. Hela familjen + Ia spelade även GuitarHero och det var verkligen en utmaning! Men väldigt kul! Patrik som sög i början gick om alla och var bäst i slutet.
På tisdagen åkte Patrik som sagt hem och sen dess har jag gått runt i en grå dimma.
Jag beställde äntligen min Orbitrek Elite igår så förhoppningsvis kommer den nästa vecka!
Då ska jag träna 20 min varje dag och se om den är så bra som alla påstår! Något som är bra är Lensway. Jag beställde linser i tisdags kväll klockan 22.30 och på onsdagen när jag kom hem hade dom redan kommit! Jag fattar inte hur dom kan vara så snabba! Hel coolt ju! Jag ska skicka positiv feedback till dom. Det har jag gjort förr, jag är alltid nöjd.
Nu ska jag snart gå på lunch, eller om en timme... men jag är groteskt hungrig så jag kanske går lite tidigare och tar en lite längre lunch. Vi får se, vi får se.
Snart fyller jag ju år. Då vill jag ha massor av fina presenter. Mamma och dom ska antagligen till landet då så att jag kan få ha huset för mig själv under helgen. Vet inte riktigt än hur jag vill fira men det brukar ju bli med middag och utgång.
Alla som kommer måste iaf. ha med sig en present!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela