Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Inlägget har ingen rubrik.

Publicerad 2008-07-23 09:32:03 i I mitt huvud just nu.

Jag har tagit mig för att sortera papper i sifferordning. det är ganska kul. Fast dom är egentligen redan i ordning men vissa saknas. Så jag skriver upp vilka nummer det är som är borta och fixar en väldigt praktisk lista. Jag har betat mig igenom 2 / 5 pärmar à 200 sidor vardera. Efter dom har jag ca 7 pärmar till och sen mina pärmar som jag har satt in papper i. Så hela veckan kommer jag att ha något att göra. Och sen när ekonomi-Yvonne kommer tillbaka från sin semseter så kommer hon bli jätteglad hoppas jag! Hon bara hintade om att det behövdes göras igår hon bad mig aldrig, så nu ska jag göra det i "smyg" för då blir hon glad och jag får tiden att gå!
Mycket smart av mig, att jag inte kom på det tidigare. Fast hur skulle jag ha kunnat göra det?

Igår så var jag och mamma på Biltema och sen åkte jag hem till Annbritt och kollade på DN-galan. Det var kul men vi var trötta båda två. Vid niotiden fck jag skjuts hem (det var kravet på att jag skulle komma) och vi blev inte stoppade av polisen fast att Ab glömt att ha med sig körkortet. Good karma ;)

Om en vecka och en dag kommer Patrik!!! äntligen! Och om exakt en vecka och en dag så fyller jag år! Weeiihaa :) Och om exakt 2 dagar så får vi lön!!! Äntligen!!
Det är mycket att se fram emot just nu! Bra!  Det brukar betyda att längtan blir ganska kort,för när man längtar efter saker så brukar jag tänka i snabb-vecko-systemet nämligen:

Måndag morgon är start på veckan.. och sen är det ju tisdag och efter tisdag så kommer onsdag och då är det mitten av veckan och sen är det helt plötsligt torsdag som är nästan fredag och sen är det helg och alla vet ju att helgerna går jättesnabbt.
Och så tänker man så tills den önskedagen kommer och då slutar man tänka så och tänker långsamt istället. Och Vips! så har man hur lång tid som helst tillsammans!

Imorse när jag kom så var jag helt ensam på kontoret. Inte en själ (förutom städarna då) syntes till. Nu är vi en tapper skara på 5 personer här mig inräknat.
Det har ringt en gång och postkillen har varit här med paket. Annars är det jag och mina pärmar som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela