Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helgbälg.

Publicerad 2008-07-28 09:51:42 i Tänkvärt

Senast jag var på landet så blev jag magsjuk. Det var den 27 april år 2007.
I år blev jag inte det och det betydde att jag var med på allt som hände hela tiden. Jag har inget emot att spendera tid med min familj men ibland går vissa mig på nerverna. Det är inte Adam.
Helgen har visserligen varit mycket avkopplande och jag har blivit solbränd med betoning på bränd.
På lördagen var vi på Andholmarna som är en liten ö där man kan sitta på varma berg och studera läskiga spindelnät. Eller helt enkelt somna i solen och ta ett dopp lite då och då. Inte så ofta eftersom att vattnet kryllade av läskigt sjögräs som jag är lite rädd för eftersom att det känns som djur mot benen när man är i vattnet.
Jag hann visserligen med att lära Adam simma och sen simmade han runt som en liten fisk resten av dagen och man riktigt såg hur han sken upp när han äntligen fattat hur man flyter. Simtagen har han kunnat i flera år. Nu kan han simma också!
På kvällen grillade vi och ett mindre gräl bröt ut. Jag blev sur och gick in. Adam följde med :)
Söndagen var bättre bad eftersom att vi inte åkte med båten till en ö mitt i havet utan vi höll oss till sandstrand. Det gillar jag och jag var i ett tag och simmade med Adam och njöt. Det var 23 grader i vattnet så det svalkade knappt! Men i luften var det upp mot 30 så lite skillnad var det ju såklart.
Efter badet åkte vi hem och jag körde hela vägen (förutom första biten som bara är konstig) och det kändes bra. Jag har knappt kört något alls sen jag kom hem från usa och inte längre hade någon bil så jag har varit lite osäker. Men som sagt så kändes det bra igår. Riktig racerförare var jag! Körde om alla bilar jag såg i princip... nää men nästan :)

Jag har nu planerat upp veckan som kommer för att jag ska kunna slippa tänka på att den går långsamt (som jag tror att den kommer göra).

Idag ska jag jobba och sen måste jag åka hem på bums för att ta emot en leverans. Resten av kvällen ska jag förmodligen ägna mig åt att bygga ihop leveransen om jag kan.

Tisdag: Jobba till 17 (möjligtvis 16) sen gå på stan och försöka hitta en klänning som jag kan ha på lördag. Kolla på lite andra grejer när jag ändå är i farten, tex skor och väska och kanske något smycke.

Onsdag: Jobba till 16, åka till stan och möta flicksen för att gå på bio. Kanske ta en matbit innan om jag är hungrig. Innan jag möter dom så ska jag göra en annan grej som jag inte tänker skriva här eftersom att jag håller det hemligt en stund till.

STOPP.

(Torsdag: Leeeedig. Fylla år!! PATRIK KOMMER´!!! weei :)

Fredag: Ledig. Tom Tits med Adam och Patrik.

Lördag: Party party.)

Kommentarer

Postat av: evelina

Publicerad 2008-07-29 17:02:37

Får panik när jag känner sjögräs mot kroppen när man simmar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela